آخرین دست نوشته شهید چمران دقایقی قبل از شهادت ، داخل ماشین و در حال رفتن به سوی دهلاویه که بعد از شهادتش از جیب پیراهنش بیرون آورده شد درحالی که خون آلود بود.

ای حیات ! با تو وداع می کنم ، با همه مظاهر و جبروتت.

 ای پاهای من ! می دانم که فداکارید ، و به فرمان من مشتاقانه به سوی شهادت صاعقه وار به حرکت در می آیید ؛ اما من آرزویی بزرگتر دارم . به قدرت آهنینم محکم باشید.

این پیکر کوچک ؛ ولی سنگین از آرزوها و نقشه ها و امیدها و مسئولیتها را به سرعت مطلوب به هر نقطه دلخواه برسانید. دراین لحظات آخر عمر ، آبروی مرا حفظ کنید.

شما سالهای دراز به من خدمت ها کرده اید.از شما آرزو می کنم که این آخرین لحظه را به بهترین وجه ، ادا کنید.

ای دست های من ! قوی و دقیق باشید.

ای چشمان من ! تیزبین باشید.

ای قلب من ! این لحظات آخرین را تحمل کن.

 به شما قول می دهم که پس از چند لحظه همه شما در استراحتی عمیق و ابدی آرامش خود را برای همیشه بیابید. من چند لحظه بعد به شما آرامش می دهم ؛ آرامشی ابدی.

این لحظات حساس وداع با زندگی و عالم ، لحظات لقای پروردگار و لحظات رقص من در برابر مرگ باید زیبا باشد.


با تشکر فراوان از آقا محسن مطلبی برای ارسال مطلب با اندکی دخل و تصرف