افراد زیادی همیشه از اینکه احساس خستگی می‌کنند، گله دارند.

به گزارش پایگاه خبری «سلامانه» به نقل از سایت «دیلی میل»، این دلایل غافلگیر کننده را برای خستگی زیاد به یاد داشته باشید:


-کمال‌گرا بودن: بیش‌تر از بقیه افراد برای کارها وقت می‌گذارید و بیش‌تر نگران تصمیماتی هستید که می‌گیرید. برای همین، انرژی بیش‌تری از دست می‌دهید.


-نوشیدن قهوه و چای زیاد: بعد از نوشیدن قهوه یا چای، ابتدا احساس انرژی می‌کنید اما وقتی قند خون شروع به کاهش کند، نسبت به قبل احساس خستگی بیش‌تری می‌کنید. برای همین سراغ فنجان بعدی می‌روید و این چرخه ادامه پیدا می‌کند و در درازمدت، بیش‌تر و بیش‌تر خسته می‌شوید.


-کربوهیدرات زیاد: خوردن زیاد ماکارونی، نان، برنج، بیسکوییت و شکلات (به‌خصوص آن‌هایی که از آرد سفید بی سبوس درست شده‌اند)، ابتدا قند خون را به سرعت بالا می‌برد و احساس انرژی زیادی می‌کنید؛ ولی بعد که قند خون پایین می‌آید، احساس خستگی و کج خلقی غلبه پیدا می‌کند؛ ضمن اینکه ممکن است حس کنید سرتان سبک شده. خوردن کربوهیدرات‌های زیاد، اجازه نمی‌دهد شما بقیه مواد مغذی مورد نیاز بدنتان را مصرف کنید.


-کمبود پروتئین: باید غذایتان به قدر کافی پروتئین داشته باشد،‌ چون هضم و جذب پروتئین زمان بیش‌تری می‌برد و مدت بیش‌تری سرپا می‌مانید.


-دیابت نوع 2 دارید و نمی‌دانید.


-در مردان، خستگی همراه با کم شدن میل جنسی، ریختن مو و کاهش تمرکز می‌تواند علامت کاهش هورمون تستسترون باشد