راه فرار از خودنمایی با حجاب ظاهری
صحبت‌های بسیاری از دختران جوان درباره این پدیده هم نشانگر آن است که مهم خودنمایی است و حال که آن‌ها به علت ترس از خانواده و یا بعضاً دغدغه دینی نمی‌توانند بدون حجاب خود را به نمایش بگذارند اقدام به خودنمایی با ظاهر محجبه می‌کنند. این در حالی است که اصل این عمل باعث قبح شکنی در بسیاری از طبقات جامعه می‌شود که باید به‌منظور جلوگیری از این آسیب‌ها راه‌حلی جستجو شود.
شاید قالب شدن فهم و درک صحیح از دین و بایدها و نبایدهای آن به فرزند توسط خانواده‌ها اولین گام عملی به‌منظور جلوگیری ازاین‌گونه خودنمایی‌ها باشد. اصرار برداشتن چادر و رها کردن موضوعات دیگر می‌تواند بزرگ‌ترین آسیب اجتماعی در خانواده‌ها محسوب شود. از طرفی کنترل احساسات در جامعه و مخصوصاً در شبکه‌های اجتماعی و استفاده صحیح از آن می‌تواند گام بعدی باشد.
نمایان ساختن تیپ زیر چادر به منظور تحمیل نظر
به نظر می‌رسد رشد پدیده نوظهور محجبه های خودنما در کشور به مرحله نگران‌کننده‌ای رسیده است طوری که این عمل بعضاً به یکی از بحث‌های درجه‌یک بسیاری از محافل ازجمله شبکه‌های اجتماعی رسیده است.
دامن زدن افرادی بعضاً مذهبی به بحث حجاب اجباری و یا غیراجباری در حکومت و خانواده‌ها به چند پهلو شدن این بحث‌ها کمک فراوانی کرده است. از طرفی دیگر شاید متعصب بودن برخی از سرپرست‌های خانواده‌ها فرزندان را در فضای خاصی قرار می‌دهد تا حتماً از دستورات پدر سرپیچی نکنند، اما روحیه و تفکرات آن‌ها بر خلاف این دستورات است و عملاً به بهانه‌های مختلف سعی می‌کند نظر خود را در نوع پوشش خود تحمیل کنند که نتیجه آن می‌شود بی حجابی با چادر. به صورتی که چادر می‌پوشند اما به هر طریقی که شده ظاهر و تیپ خود را نمایان میکنند..
تعلل خانواده‌ها هیجانات کاذب در شبکه‌های اجتماعی
اما به‌راستی چرا این پدیده در حال فراگیر شدن است؟ چه مسائلی آتش زیرخاکستر این پدیده را شعله ور می‌کند؟ در گام اول خانواده می‌تواند به‌عنوان اولین نهادی باشد که راه فهم درست از هر موضوعی ازجمله دین را به فرزندان آموزش دهد. تا در اولین گام فرزند بداند حفظ حجاب فقط داشتن چادر نیست و رعایت آن به علل دیگری هم‌بستگی دارد تا با این اقدام اولین اقدامات برای جلوگیری از این پدیده برداشته شود.
عدم وجود آگاهی کامل فرزندان از دستورات دینی و قرار گرفتن در هیجانات کاذب علتی است تا اولاً انحراف از حجاب اصلی صورت بگیرد و حجابی که بتوان در آن خودنمایی کرد پدید آید و در مرحله دوم هم این عمل اشتباه در قالب شبکه‌های اجتماعی آن هم به دلیل هیجانات کاذب دختران، مورد بازید و بعضاً تشویق دیگران قرار گیرد.