این ایرانیها مردم عجیبی هستن!!

اسلام را 1400 سال پیش به زور شمشیر در حلق نیاکانشان کردیم، امروز آنها ادعا دارند از ما مسلمان ترند، روزی پنج مرتبه به سوی خاک عربستان دولا راست می شوند، به عربی دعا می خوانند، بر روی پرچمشان عربی نوشته شده، نامهای عربی بر روی فرزندانشان می گذارند، اسطورهایشان همه عرب هستن، وقتی ما در جشن و شادی هستیم آنها برای اجداد ما سوگواری می کنند برای دفاع و حمایت از اسطوره های عرب به اسطورهای ایرانی ناسزا می گویند و به هموطنانشان فحش می دهند، بعدش با نام خلیج العرب مشکل دارن و ادعا' میکنن از ما متنفرن!!!!!

از دفتر خاطرات ملک عبداله

پادشاه عربستان

پاسخ:

انتساب این سخنان به ملک عبدالله کذب است و هدف از این خاطره سازی دروغین، تقابل ایران و اسلام است. که پاسخ آن چنین است:

 

1. ایرانیان به زور شمشیر مسلمان نشدند. این بزرگترین توهین به ایرانیان شجاع و نجیب است که بگویند ما با شمشیر دینمان را عوض کردیم. ما برای رهایی از ادیان خرافی ایران باستان که به دور از عقلانیت بودند و قرنها، مردم را به طبقات و کاستی های مختلف تبعیض آمیز تقسیم کرده بودند، به اسلام به عنوان دینی آسمانی، دینی عقلانی و تضمین کننده دنیا و آخرتمان ایمان اوردیم. آن هم نه در عرض چند ماه و چند سال. بلکه در عرض چند قرن. (1)

 

ایرانیان چنان شیفته برابری و عدالت اسلام که در حضرت رسول و امیرالمومنین تجلی یافته بود، شدند که علی (ع) مظهر جوانمردی و مردانگی در چشم ایرانیان بود و هست. ایرانیان حتی سالها قبل از فتح ایران، از دست ظلم و ستم حکام خود به عراق و حجاز فرار می کردند تا زیر سایه حکومت اسلامی زندگی کنند.

 

ضمنا ایرانیان اغلب شیعه شدند، چون حقانیت اسلام را نه در سلوک ناعادلانه خلفا که در سیره اهل بیت می دیدند و از همین رو، بیشتر امامزادگان از دست خلفای جور اموی و عباسی، و نیز برای تبلیغ اسلام، به ایران می آمدند. چون محبوب ایرانیان بودند.

 

 

 2. اسلام هرگز به ایرانیان تحمیل نشد. اتفاقا خلیفه دوم برای اینکه جزیه (مالیات اسلامی) بیشتری از ایرانیان بگیرد، تمایل داشت ایرانیان همچنان زرتشتی بمانند. چون اگر مسلمان می شدند دیگر جزیه نمی پرداختند. (2)

 

 

 3. اعراب اسطوره های ما نیستند، بلکه پیامبران و اولیاء الله اسطوره ها و الگوهای ما هستند. مردم مسلمان ایران به دلیل حبى که نسبت به پیامبر و اهل بیت (ص) دارند و همچنین معانی زیبای این نامها، فرزندان خود را به نام این بزرگواران نام گذاری می کنند.

 ضمنا چه کسی گفته، اجداد آنها به پیامبر و اهل بیت می رسد؟ بیشترین سادات جهان در ایران و میان شیعیان وجود دارد. نه میان وهابی ها. این یعنی اینکه اغلب ایرانی ها از نسل ائمه هستند. نه آنها.

 

 

4. در این شکی نیست که از وهابی ها مسلمان تر هستیم. ما حاملان اسلام ناب هستیم و نه آنها که فرقه ای جعلی و افراطی را به اسم اسلام بدعت نهاده اند.

ضمنا این پیام تلاش کرده "اسلام" را با "اعراب" یکسان کند. حال انکه اسلام دینی جهانی است و نه دینی عربی. درجای جای قرآن کریم هم اشاره شده که اگر قران را به زبانی غیرعربی نازل می کردیم، اعراب چنان سخت سر و جمود اندیش هستند که ایمان نمی اوردند. (3)

 

 

5. ضمنا کعبه، قبله گاه همه مسلمین است و عبادت به سوی آن، با هدف حفظ وحدت و به امر خداوند است و درست به همان دلیل نیز زبان رسمی و بین المللی اسلام، عربیست. 

تلاش برخی کشورها براى جعل نام خلیج فارس ارتباطى با دین و مذهب ندارد و حرکتی شیطنت آمیز و بنا بر اغراض پلید سیاسی ایشان است .

 

پی نوشتها:

(1) Homa Katouzian, The Persians: Ancient, Mediaeval and Modern Iran, p. 66

و احسن التقاسیم، جلد2، صفحه 640 

(2) برای آگاهی بیشتر در این باره رجوع کنید به: عصر زرّین فرهنگ ایران، ریچارد فرای، صفحه 78

 

(3) ایه 44 فصلت: و اگر این ( کتاب ) را قرآنی غیر عربی می کردیم حتما می گفتند: چرا آیات آن روشن و آشکار بیان نشده؟! آیا سخن عجمی و ملّت عربی ( هیچ تناسب دارد ) ؟! بگو: ( در نزول این کتاب لغت هدف نیست ) این کتاب برای کسانی که ایمان آورده اند سراپا هدایت و شفای ( امراض فردی و اجتماعی ) است ، و کسانی که ایمان نمی آوردند در گوششان نوعی سنگینی است ( که آن را نمی شنوند ) و این کتاب بر آنها کور و نامفهوم است، ( گویی ) آنان از راه دور ندا می شوند. 

 

 و 198-199  شعرا: هر گاه ما آن را بر بعضى از عجم (غیر عرب) ها نازل مى کردیم. و او آن را برایشان مى خواند، به آن ایمان نمى آوردند. نشر این پیام صدقه جاریه است.