متن شایعه:

 

هندوستان بیش از یک میلیارد نفر جمعیت داره،

150 خدا و 800 عقیده متفاوت دارند و در صلح زندگی می کنند..!

...

مسلمانها یک خدا و یک پیامبر، یک دین و یک کتاب دارند، ولی خیابانهایشان سرخ شده به خون یکدیگر.!!

قاتلشون میگه: الله اکبر.!

مقتول هم میگه: الله اکبر

 

 

 پاسخ به شایعه

 

 1. احترام ادیان الهی به یکدیگر موضوعی منطقی و پذیرفته شده است. اسلام با جنگ بر سر عقیده مخالف است و راه ترویج اسلام را تبلیغ می داند و دعوت.

اینکه عده ای به ظاهر مسلمان در خاورمیانه هم در حال جنگند، باید گفت، روشن است که این استعمار و غرب است که همواره به تفرقه مذهبی در این منطقه، دامن زده است و خود موجد و محرک این نزاع ها و جنگها بوده اند. نمونه کوچک آن داعش است که هدفگیری اصلی آن مسلمانان چه شیعه چه سنی  و کشورهای در خط مقاومت با اسرائیل بوده است و بیشترین دستاورد آن خدمت به اسرائیل و درگیر کردن حزب الله و مخالفان اسرائیل بوده است.

 

 2. اما احترام به ادیان یک موضوع است و حقانیت و عقلانی بودن آنها (پلورالیسم دینی) موضوعی دیگر.

 

بسیاری از ادیان و فرقه های موجود در هند، آغشته به خرافات، افسانه ها و موهومات و  دارای آرای ضدبشری هستند. بعضی از آنها، درخت، حیواناتی چون گاو، موش و حتی بعضی اعضای بدن را می پرستند!!! آلت پرستی در هند آئینی است که خیلی از مردم هند آنرا پرستش می‌کنند یعنی یکی از هفت معبد بسیار مقدس شیوا (لینگایی هند) است.

 (ادیان در جوامع امروز، ج 1، ترجمة عبد الرحیم گواهی، 246 و 247، چاپ اول، 1374، انتشارات دفتر نشر و فرهنگ اسلامی.)

(برخی دیگر از خرافات گرایی هندوها: http://www.mashreghnews.ir/fa/news/138558/%D9%86%DA%AF%D8%A7%D9%87%DB%8C-%D8%A8%D9%87-%D8%A7%D8%AF%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D8%BA%DB%8C%D8%B1-%D8%A7%D9%84%D9%87%DB%8C-%D9%88-%D8%A2%D8%AF%D8%A7%D8%A8-%D9%88-%D8%B1%D8%B3%D9%88%D9%85-%D8%AE%D8%B1%D8%A7%D9%81%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%AC%D9%87%D8%A7%D9%86-%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D9%88%DB%8C%D8%B1

 

 3. همچنین احترام به ادیان با دعوت به آئین حق که روش قرآن در مواجهه با اهل کتاب و مشرکان است، هیچ تناقضی ندارد.

 

آیاتی در قرآن مجید وجود دارند که خداوند متعال در آن ها اهل کتاب را به اسلام فراخوانده و آنان را به جهت دوری از آموزه های اسلام توبیخ می کند. (مائده، 15 و 16 و 19، بقره 41، ال عمران 71)

 

قرآن، فقط اسلام را دینی حقانی و کامل می داند ((آل عمران، 85) هر کس غیر از اسلام دینی اختیار کند هرگز از وی پذیرفته نیست، و او در آخرت از زیانکاران است.)

اما "نجات " ورستگاری را مختص مسلمانان نمی داند و یهود، مسیحی و حتی صابئینی را که به خداوند و روز قیامت ایمان دارند و عمل صالح انجام می دهند، نجات یافته میداند. (بقره آیه 62)

 

مسلما اگر مشی هندی، بر دعوت و مخالفت با خرافات و ایده های ارتجاعی بود، هند درگیر چنین آئین های خرافی نبود. ابراهیم نبی علیه السلام، برای مبارزه با جهل و بت پرستی، علیه مردم شهر خود شورید و او را در آتش انداختند. محمد رسول الله را بت پرستان از طائف راندند و در مکه توطئه قتل شان را ریختند و ...

این مشرکان بوده اند که همواره مانع و سد راه تبلیغ آرام پیامبران و اولیای الهی بوده اند.

 اگر در هند نیز، کسی بیدار می شد و دعوت به حق می کرد، مخالفت هایی با او صورت می گرفت. کما اینکه کشمیر (قم هند) (مرکز تجمع شیعیان) همواره مورد تعرض هندوها و سیک ها قرار دارد و بارها و بارها در آن به قتل عام شیعیان پرداخته اند. همین هندوهای خیلی آرام!!!!

 

4. در پایان بد نیست، این حکایت را هم در باب غوطه ور شدن هند در ادیان خرافی بدانید:

 

می گویند سفیر انگلیس در دهلی نو ، از مسیری در حال گذر بود ، می بیند یک جوان آگاه هندی، لگدی به گاوی می زند.. . (گاوی که در هندوستان مقدس است).

سفیر انگلیس از خودرو پیاده شده و به سوی گاو می دود و گاو را می بوسد و در این لحظه گاو ادرار می کند. سفیر انگلیس با ادرار گاو دست و صورتش را می شوید و بقیه ی مردم حاضر که می بینند یک غریبه اینقدر گاو را محترم می شمارد، در جلوی گاو سجده می کنند و آن جوان لگد زن رامجازات می کنند!

همراه سفیر انگلیس می پرسد چرا این کار را کردید؟

سفیر می گوید؛ این جوان آگاه، می خواست فرهنگ هندوستان را پنجاه سال جلو بیاندازد ...

اما من نگذاشتم!!!

نشر این پیام صدقه جاریه است.