مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان با اشاره به بازسازی حرم حضرت زینب(س) گفت:کار بازسازی حرم حضرت زینب(س) که بر اثر ترکش و گلوله های تکفیری ها مورد آسیب قرار گرفته بود، از سال 83به طور اجرایی آغاز شد و در حال حاضر به اتمام رسیده است.

وی در ادامه افزود: در حملات تکفیری ها، کاشی های قدیمی،منبت کاری ها، درب ها و طلاکاری هایی که مربوط به زمان های گذشته بوده و آثار تاریخی محسوب می شد دچار آسیب شده بود که متخصصان با استفاده از جدیدترین فنون اقدام به رفع این خسارت ها کردند.

موسوی تصریح کرد: این اقدامات از نیمه سال 92 با اعزام نیروهای متخصص به سوریه به منظور بررسی دقیق خسارت ها و برآورد هزینه ها آغازشد و از ابتدای سال 93عملیات اجرایی پروژه بازسازی حرم مطهر حضرت زینب(س) ادامه یافت.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان خوزستان یادآور شد: مرمت و کاشی کاری نقاط آسیب دیده، سیاه زدایی گنبد مطهر، مرمت و طلاکاری خشت های آسیب دیده گنبد حرم مطهر، ایزوگام پشت بام حرم، کاشی کاری معرق گلدسته های حرم از جمله اقدامات صورت گرفته در این زمینه است.

وی تاکید کرد: این فعالیت ها توسط 170نیروی ماهر، متخصص و کارگر که همگی به صورت تبرعی اعزام شده اند انجام شده است.

موسوی در پایان گفت: با پایان بازسازی حرم مطهر، توسعه حرم در دستور کار قرار گرفته است ضمن اینکه مسقف کردن صحن حضرت زینب(س) برنامه آینده ماست که ظرف امسال شروع می شود.

بازسازی حرم حضرت زینب(س) به اتمام رسید