متن شبهه یا سوال:


حسین را نمی شناسم ولی وقتی از راننده تاکسی خواستم ضبطش را روشن کند گفت: جوان مگه مسلمان نیستی؟ امروز روز اول محرم است! فکر کنم بخاطر همین کرایه ام را دو برابر حساب کرد!

حسین را نمی شناسم ولی گویا حاجی سر کوچه خوب او را می شناخت که تا نیمه شب چنان بر طبل می کوبید تا کودکی که از زور گرسنگی به سختی خوابش برده بوده باز بیدار شود ...

حسین را نمی شناسم ولی شاید فردا سراغش را از پیرزن کارتن خوابی که تا صبح جلوی حسینیه به خود پیچیده بود گرفتم ...

شاید نباید سراغ حسین را در سرزمینی بگیرم که مردمانش نعره هایشان را برای خار پای کودکان فلسطین سر می دهند و نه پاشیدن اسید بر سر و صورت ناموس مملکتشان ...

حسین را نمی شناسم ولی عده ای را می شناسم که نئشه میکنند و برای زنجیر زدن آماده می شوند ...


حسین را نمی شناسم ولی می شناسم بسیاری را که ماه ها میدزدند و می چاپند و چند روز نذری می دهند تا این را به آن در کنند ...

حسین را نمیشناسم ولی حسینی ها را خوب میشناسم ...



جواب:

١- اولا در جایی به خاطر اعمال فردی صاحب مکتب را زیر سوْال نمی برند، کما اینکه اگر در یک کنسرت نوازنده ای بد بنوازد کسی موسیقی را کنار نمی گذارد!

٢- در حال حاضر صدای ساز و دهل مهمانی ها و ماشین ها و ضبط های بلند جولانشان در شهر ما غیر محرم بسیار آزار دهنده تر می باشد! کسی هم در آن ایام داد رسوایی بلند نمی کند و اگر هم بیماری چیزی بگوید همه می گویند شما می خواهید همه چیز را از جوانان بگیرید!

٣- برای جشن ها و مهمانی ها و چهارشنبه سوری و ... نگران جوانان هستیم! آیا نمی بینیم جوانان سرنا پا حاضر در این مراسم هستند؟ کسی نگران شور و هیجان این جوانان نیست؟ شاید هنگامی که پای دین وسط باشد سرنیزه ها آماده پرتاب می باشند؟

٤- چه بسیار بیماران و کودکانی که بیدار می مانند بلکه قطره اشکی روان سازند تا شفا و درمان حاجات خود را بیابند در حالی که از همین مردم متمدن و انسان دوست ناامید شده اند!

٥- به بیان تمام آمارها در محرم و صفر به برکت امام حسین گرسنه ای سر گرسنه بر بالین نمی گذارد! و همه در پی یافتن افراد برای نذری های خود هستند! در حالیکه متظاهران کمی از بودجه سفرها و مهمانی ها و تزیینات خود را به این بندگان خدا اختصاص نمی دهند!

٦- ماجرای پاشیدن اسید بر ناموس این مملکت پرونده ای است که کاملا تمام جوانب آن روشن و پاسخ های آن داده شده و اختلاط این بحث با ماجرای فلسطین مغالطه ای پیش با افتاده بیش نیست. جایی که حتی خوانندگان لس آنجلسی فهمیده و بیان کرده اند مبارزه ما در آن جا به معنای ساده یعنی جنگیدن در بیرون مرزها تا همان ناموس مملکت که این دوستان نگران آن ها هستند در امان باشند اما ما هنوز نفهمیده ایم!

٧- شاید اگر دوستان محترمی که با این متن زیر و رو می شوند بهتر است به بیان خودشان حسین را بشناسند تا اینکه خورده مسائلی را پیراهن عثمان کنند. جایی که حتی بزرگان أدیان و متفکران غرب زبان به شگفتی در بیان آثار شخصیت امام حسین گشوده اند و چه بسیار آن ها که امام حسین را مبنای الهام خود دانسته اند کم نیستند أمثال: تولستوی، گاندی، فوکویاما و امثال آن ها که مطالعه تفکرات آن ها در باب امام حسین شاید برای امثال ما تذکر خوبی باشد.

٨- جوانان نئشه در مراسم امام حسین؟ نمی دانم آیا مغالطه و منطق را در این بخش متن حاضر می بینیم یا نه ؟ اما نکته جالبی دارد که پس الحمدلله این افراد قبول دارند نئشه بودن بد است! خود این اعتراف بسیار برای ایام دیگر سال ما و زندگی آرام و جوانان ما مهم است مگر امام حسین چه گفت؟

٩- خدا را شکر که همین نذری ها ٦٠ روز یعنی ١٧ درصد سال مردم یک کشور را سیر نگه می دارد! پس چه بخشنده است حسین (ع) و چه خوب است مدعیان آزادی کمی از حال و روز زندگی خود را به مردم اختصاص دهند!

١٠- در پایان جواب کوتاه و اجمالی بیان این نکته مهم است: بد، بد است از هر کسی سر بزند چه عزادار چه معاند! که اگر این موارد را ما عزاداران رعایت می کردیم حسین کشته نمی شد و صاحب الزمان را در فرج در کنار خود داشتیم!

اللهم عجل لولیک الفرج