معاون اول قوه قضاییه در خصوص پرونده سعید طوسی هم گفت: اثبات برخی ادعاها سخت است و اگر قاضی با علم خودش به آن پی ببرد، قابل اثبات است و در غیر این صورت اثبات کمی سخت است. این ادعا ها زیاد است و حتی اخیرا در یکی از پرونده ها فردی از یکی از بازیگران سینما شکایت داشت که قابل اثبات نبود.

وی افزود: در پاره ای از موارد امکان تحقیقات ریز در برخی اتهامات منافی عفت وجود ندارد و حتی ضابط، حق ورود به این نوع از اتهامات را ندارد و مستقیما به دادگاه می رود که این هم از محدودیت های قانونی و شرعی رسیدگی به این اتهامات است.

محسنی اژه ای با بیان اینکه دادگاه های منافی عفت نباید علنی برگزار شود، گفت: در برخی موارد افشای جزئیات جرم به خانواده های شکات ممکن است ضربه بزند. در این گونه موارد و اتهامات بیان جزئیات اشاعه فحشا است.

Image result for ‫ماجرای سعید طوسی‬‎

اژه ای تصریح کرد: بدون تردید ضد انقلاب به دنبال سودجویی از این پرونده ها هستند و چرا همه رسانه های ضد انقلاب در یک مورد خاص، موضوع را دنبال می کنند.

وی افزود: در این پرونده چهار شاکی وجود دارد و در مسئله خلاف عفت عمومی قرار منع تعقیب صادر و تایید هم شده است. در ادعای دیگر تشویق به فساد مطرح شده است که در این قسمت قرار منع تعقیب صادر شده است و دادگاه هم با قرائن و شواهدی اعلام کرده است که رسیدگی ادامه یابد و قرار منع تعقیب نقض شود. در خصوص مسئله خلاف عفت عمومی و اخلاق عمومی قرار منع تعقیب تایید شده است.

وی افزود: این میزان سر و صدا برای یک پرونده غیرطبیعی است با این حال تا زمانی که قرار مجرمیت صادر نشده است رسانه ها نباید دست به انتشار بزنند چرا که جرم محسوب شده و قابل پیگیرد است. گاهی اوقات جبران برخی دروغ ها ممکن نیست.

 منبع: خبرگزاری مهر