کانون فرهنگی منتظران ظهور

اینجا مأمن امنی است برای او که امنیت طلب است

۹۵ مطلب در مهر ۱۳۹۴ ثبت شده است

ملاقات امام زمان (عج)

 از امام مهدی (عج) نقل شده که به شیخ مفید فرمود:

اگر دلهاى شیعیان ما ـ که خداوند آنان را براى اطاعت خودش موفق کند ـ در وفا کردن به پیمانشان یکى بود هرگز سعادت و ملاقات ما از آنان به تأخیر نمى افتاد، بلکه سعادت دیدار با ما همراه با شناخت و صداقت براى آنان زود به دست مى آمد، چیزى جز کارهاى ناشایست آنان ما را از ایشان محبوس نمى سازد.

بحارالانوار 53: 177

۳۰ مهر ۹۴ ، ۱۷:۵۸ ۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
خادم الزهرا

سربازی امام زمان (عج)

۳۰ مهر ۹۴ ، ۱۵:۵۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
خادم الزهرا

هدیه به اموات

خدا می داند یک صلواتی را که انسان بفرستد و برای میتی هدیه کند، چه معنویتی، چه صورتی، چه واقعیتی برای همین یک صلوات است!

 [درمحضربهجت /۱۱۴)

۳۰ مهر ۹۴ ، ۱۵:۲۷ ۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
خادم الزهرا

نقش خواص در پیدایش حادثه‌ی کربلا در بیان امام خامنه ای

در تاریخ اسلام بدترین شکل عملکرد خواص را در حادثه‌ی عاشورا مشاهده می‌کنیم. آنها پس از مرگ معاویه، با علم به اینکه یزید لیاقت رهبری جامعه‌ی اسلامی را ندارد، از امام حسین علیه‌السلام برای بیعت دعوت کردند به کوفه بیاید تا در رکاب آن حضرت با یزیدیان نبرد کنند. در مرحله نخست به کمک آنها گروه زیادی از مردم کوفه با نماینده‌ی آن حضرت، مسلم بن عقیل، بیعت کردند. اما در پی توطئه‌های بنی‌امیه و احساس خطر از جانب شام و ترس و وحشتی که عبیداللّه‌ زیاد به وجود آورد، صحنه را ترک کردند. رهبر معظم انقلاب در توضیح گوشه‌ای از عملکرد خواص در این برهه‌ی حساس از تاریخ اسلام چنین می‌فرماید: «خوب، چرا چنین شد؟! من که نگاه می‌کنم، می‌بینم خواص مقصرند! همین خواص طرفدار حق مقصرند! بعضی از این خواص طرفدار حق، در نهایت بدی عمل کردند! مثل شریح قاضی! شریح که جزو بنی‌امیه نبود. کسی بود که می‌فهمید حق باکیست! می‌فهمید اوضاع از چه قرار است! وقتی هانی بن عروة را به زندان انداختند و سر و رویش را مجروح کردند، سربازان و افراد قبیله‌اش اطراف قصر عبید اللّه‌ زیاد را گرفتند. ابن زیاد ترسید! آنها می‌گفتند که هانی را کشتید. ابن زیاد به شریح قاضی گفت: برو ببین هانی زنده است، برو به این‌ها بگو زنده است. شریح آمد، دید که هانی بن عروة زنده است، اما مجروح است. هانی بن عروة گفت: ای مسلمان‌ها، این چه وضعی است!(خطاب به شریح) پس قوم من چه شدند؟ مردند؟ چرا سراغ من نیامدند؟ چرا نمی‌آیند مرا از این‌جا نجات بدهند؟! شریح قاضی گفت: می‌خواستم بروم و این حرف‌های هانی را به همین کسانی که اطراف دارالاماره را گرفته‌اند، بگویم، اما افسوس که جاسوس عبید اللّه‌، آنجا ایستاده بود! جرأت نکردم. یعنی چه؟ یعنی همین که ما می‌گوییم ترجیح دنیا بر دین. شاید اگر شریح، همین یک کار را انجام می‌داد، تاریخ عوض می‌شد.»(1)

ادامه مطلب...
۳۰ مهر ۹۴ ، ۱۴:۵۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
خادم الزهرا

دائم الوضو بودن

۳۰ مهر ۹۴ ، ۱۴:۳۴ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
خادم الزهرا

نماز شب

در تعبدیات، کوه کندن از ما نخواسته اند، سخت ترینش نماز شب خواندن است که در حقیقت، تغییر وقت خواب است نه اصل بی خوابی، بلکه نیم ساعت زودتر بخواب، تا نیم ساعت زودتر بیدار شوی!

۳۰ مهر ۹۴ ، ۱۴:۱۸ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
خادم الزهرا

نشریه شب هشتم

دریافت
حجم: 126 کیلوبایت

دریافت
حجم: 145 کیلوبایت

۳۰ مهر ۹۴ ، ۰۳:۰۹ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
خادم الزهرا

برجام

رهبرانقلاب در نامه درباره برجام:
از آنجا که پذیرش مذاکرات از سوی ایران اساسا با هدف لغو تحریم های اقتصادی و مالی صورت گرفته و اجرایی شدن آن به بعد از اقدامات ایران موکول شده، لازمست تضمینهای قوی برای جلوگیری از تخلف طرف مقابل تدارک شود، که ازجمله آن اعلام کتبی رئیس جمهور امریکا و اتحادیه اروپا مبنی برلغو تحریمهاست/ هرگونه اظهاری مبنی بر اینکه ساختار تحریمها باقی خواهدماند،بمنزله نقض برجام است.

١٣٩٤/٧/٢٩

۲۹ مهر ۹۴ ، ۱۵:۳۳ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
خادم الزهرا

حاج مهدی سلحشور

هیأت‌ها چگونه می‌توانند در مقابل نفوذ فرهنگی سد ایجاد کنند؟
یک عده مست و سرخوش و بی‌خبر از جامعه تربیت می‌شوند و به گمان اینکه نوکر اهل‌بیت هستند، دچار توهم معنویت می‌شوند، درحالی‌که هیچ حرکت و جنبشی مشاهده نمی‌شود. هیئت رفتن این عده فقط جنبه‌ی تخلیه کردن عواطف و احساسات پیدا می‌کند. هیئت مخدر یعنی هیئتی که انسان را مست و مدهوش و بی‌خبر و بریده از امام حسین علیه‌السلام بار می‌آورد.

مداح باید روی روضه و سینه‌زنی کار عمیق کرده باشد. علاوه بر اینکه چیزهایی بخواند که براساس منابع اصیل دینی باشد. باید مخاطبش را هم جلو ببرد؛ یعنی مخاطب بعد از یک دهه شرکت در هیئت، یک گره از گره‌های ذهنی‌اش باز شده یا مطلبی جدید آموخته باشد.
حضرت آقا در یک دیداری فرموده بودند که هیئت یعنی سنگر خود را حفظ کنیم. پس در عرصه‌ی مبارزه‌ی فرهنگی و جنگ نرم، از نگاه حضرت آقا، هیئت سنگر است، یک سنگر منحصربه‌فرد و ویژه که هم در مرحله‌ی شناسایی و رصد کردن معضلات فرهنگی باید فعال باشد و هم در زمینه‌ی راهکارهای عملیاتی برای مبارزه با آن‌ها باید قدم بردارد.

۲۹ مهر ۹۴ ، ۱۵:۲۳ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
خادم الزهرا

نشریه شب هفتم محرم

ملیکه عرش اعلی، نشریه داخلی هیئت شریف یازهرا سلام الله علیها

شب هفتم محرم الحرام

دریافت
حجم: 140 کیلوبایت

دریافت
حجم: 228 کیلوبایت

۲۹ مهر ۹۴ ، ۱۴:۵۶ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
خادم الزهرا