کانون فرهنگی منتظران ظهور

اینجا مأمن امنی است برای او که امنیت طلب است

۱۶۶ مطلب در آذر ۱۳۹۴ ثبت شده است

1182 ساله ی عالم...

٦٠ ثانیه دیرآمدن صبح زمستان باعث شده یلدا همه بیدار بمانیم!
بیش از ١٠ قرن گذشته و نیامد پسر فاطمه...
 اما شدثانیه ای...
 تشنه دیدار بمانیم؟....

۳۰ آذر ۹۴ ، ۲۰:۱۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
خادم الزهرا

این شب چله اگر از تو خبر شد یلداست...

شب یلدایم اگر باتو سپر شد یلداست

یا اگر این شب من باتو سحر شد یلداست

ما که عمری زده ایم دم زِ فراق تو، اگر...

..بعد از این شام سیه خَتمِ سفر شد یلداست

ما که خود چله نشین تو شدیم آقاجان

این شب چله اگر از تو خبر شد یلداست

شب نشینی و کنار دِگران خوب اما...

..با تو و عشق تو گر جمله به سر شد یلداست

ای خدایِ کرم و جود و محبت مهدی(عج)

از کرم، بر من اگر از تو نظر شد یلداست

همچنان آل علی در خطر تهدیدند

آن دمی که زِ شما دفع خطر شد یلداست

چون شهیدان تو ای شَهدِ شهادت نوشان...

سینه ام گر به دفاع از تو سپر شد یلداست

۳۰ آذر ۹۴ ، ۱۶:۳۸ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
خادم الزهرا

سجده

۳۰ آذر ۹۴ ، ۱۶:۰۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
خادم الزهرا

راهی برای اصلاح نماز

۳۰ آذر ۹۴ ، ۱۵:۳۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
خادم الزهرا

روز فرماندهیت بر افلاک...

روز فرماندهیت بر افلاک

ای ولی نعمت هستی خوش باد...

سالروز آغاز امامت حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف بر همه یازهرایی ها و شیعیانش مبارک باد.

ان شاءالله از یاران واقعی حضرت باشیم.

۲۹ آذر ۹۴ ، ۲۱:۲۴ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
خادم الزهرا

تشرف خدمت امام زمان (عج)

۲۹ آذر ۹۴ ، ۱۴:۴۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
خادم الزهرا

عسکری یا عسگری؟

روز میلاد مبارک او به اتفاق اغلب سیره نویسان اسلامی در روز هشتم ربیع الثانی به سال ۲۳۲ هجری بود .

مدت کوتاه حیات امام به سه دوره تقسیم می گردد: تا چهار سال و چند ماهگی امام (و به قولی تا ۱۳ سالگی) از عمر شریفش در مدینه سر برده، تا ۲۳ سالگی به اتفاق پدر بزرگوارش در سامرا می زیسته تا اینکه پدر بزرگوارش امام هادی(علیه السلام) در ۲۸ جمادی الثانی، سال ۲۵۴هـ .ق. در ۴۰ سالگی به دست خلیفه عباسی «المعتز بالله» در شهر سامرا به شهادت رسید و پیکر پاکش در خانه مسکونی آن حضرت به خاک سپرده شد.

امام حسن علیه السلام  تا ۲۹ سالگی یعنی شش سال و اندی پس از رحلت امام دهم (ع) در سامرا می زیست. امام حسن (علیه السلام) دارای القاب متعدّد بود که هر یک نشانه ای از کمالات بی کران دریای فضایل وجودی آن حضرت است. القاب آن بزرگوار عبارت است از:. صامت؛ خاموش بودن و جز یاد و ذکر خداوند، تعلیم و تربیت و هدایت کردن، لب نگشودن. . هادی؛ هدایت کننده به راه راست. . خالص؛ پاک از هر پلیدی و آلایش. . زکی؛ پاک نهاد و پاک سرشت . سراج؛ چراغ راهِ هدایت جویان در تیرگی ها.. تقی؛ پرهیزگار.  عسکری؛ که مشهورترین لقب حضرت می باشد.

عسکری یا عسگری؟

بکار بردن صحیح واژه‌ها و اسامی ضرورتی است که گاهی با سهل‌انگاری و بی‌توجهی به اشتباهات بزرگی منجر می‌شود، یکی از این اشتباهات که بطور مداوم با آن مواجه هستیم بیان و یا نگارش “عسگری” به جای “عسکری” است .

آنچه به اهمیت رعایت صحیح نویسی وصحیح گویی در این لفظ می افزاید برداشتهای غلط معنایی از این دوعبارت است که دستمایه دشمنان دین وامامت امام عصر علیه السلام قرار گرفته وبدینوسیله این غلط اصطلاحی ولغوی را به دایره موضوع اعتقادی کشانده است.

شنیده می شود که گفته اند حسن عسگری عقیم بوده و فرزندی نداشته است و عبارت عسگری که لقب ایشان است به  معنای عقیم و بی دانه می باشد فلذا همین شهرت به عقیم بودن دلیل بر عدم وجود فرزندی برای  اوست. تاریخ گواه است که «عسکری» از مشهورترین القاب آن حضرت است؛ همان طور که امام هادی(علیه السلام) را به این لفظ لقب داده اند و عسکر محله ای بوده در شهر سامرا که لشکرگاه و محل توقف سپاه خلفای عباسی در آنجا قرار داشت.

خلفای عباسی برای زیرنظر داشتن فعالیتهای فرهنگی، علمی و سیاسی امام هادی(علیه السلام) ، آن حضرت را در سال ۲۳۶هـ .ق. از مدینه به سامرا انتقال و در محله عسکر سکونت دادند. چون امام حسن علیه السلام  و پدر بزرگوارش امام هادی (ع) در محله عسکر قرارگاه سپاه در شهر سامرا زندگی می کردند و به عسکری لقب یافتند.(۱) و این لقب مشترک بین آن حضرت و پدرشان امام هادی (علیه السلام) می باشد و انها را عسکریین گفته اند. اگر بنا بود این لفظ به (گاف) نوشته یا تلفظ گردد می بایست امام هادی نیز عقیم می بود واز نعمت فرزند محروم تلقی می شد. از سوی دیگر عسکر لفظی عربی است و به معنای لشکر است.عسکری اسم منسوب است و منسوب به عسکر است و اصولا در زبان عربی حرف گاف وجود ندارد. پس آنچه صحیح است عسکری(با کاف) است نه عسگری.(با گاف). در به وجود آمدن شایعه عقیم بودن حضرت عوامل مختلفی چون خلفای عباسی،جعفر کذاب، و فردی به نام زبیری(۲)…تاثیری به سزا داشت.

این شایعه وعوامل حکومتی عباسی باعث گردیدند که عده  قلیلی ازمسلمانان معتقد باشند که امام حسن عسکری فرزندی دارد و اوست مهدی موعود و غایب است. ولی طرفداران این عقیده، خیلی کم بودند، چنانکه نعمانی که در زمان غیبت صغری می زیسته می نویسد: این جمعیت کمی که در این عقیده پا بر جا ماندند همانهایی هستند که علی بن ابیطالب درباره شان می فرماید: «در پیمودن راه حق از کمی نفرات وحشت نکنید». (۳)

شایسته است گویندگان ونویسندگان و رسانه ها کمر همت را ببندند و در ترویج کلمه صحیح عسکری به جای عسگری کوشش نمایند.

پی نوشت ها:

۱-      صدوق، علل الشرایع، قم، مکتبه الطباطبائى، ج ۱، باب ۱۷۶، ص ۲۳۰ * صدوق، معانى الأخبار، تهران، مکتبه الصدوق – مؤسسه دار العلم، ۱۳۷۹ ه’. ق، ص ۶۵ * بحارالانوار، ج ۵۰، ص ۱۱۳، ح ۱.

۲-      زبیربن بکاربن عبدالله بن مصعب بن ثابت بن عبدالله بن زبیر بن عوام )از علمای بسیار مشهور اهل تسنن در زمان امام حسن عسکری (ع) بود ودر انساب عرب تسلطی به کمال داشت متوکل عباسی اورابرای تعلیم وتربیت اولادش
به سامره آورد زبیر زمانی که درسامره بود نسبت به علوییون وخصوصا شخص امام حسن عسکری (ع) عداوت میورزید وشدیدا به علم وحسب ونسب حضرت وشهرت او رشک میبرد به دلیل شهرت زبیری در میان سنی مذهبان بسیاری از مردم حرف اوراکه گفته بود امام عقیم است قبول کردندو به مهدی نوعی معتقد گردیدند.

۳-      غیبت نعمانی، ص ۹

۲۹ آذر ۹۴ ، ۱۳:۱۸ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
خادم الزهرا

«لا اله الا الله...» مدارس آمریکا را تعطیل کرد

تکلیف خوش نویسی عبارت «لا اله الا الله محمد رسول الله» معلم آمریکایی برای دانش آموزان پایه نهمش، منجر به تعطیلی مدارس این کشور شد.

ماجرا از این قرار است که یک معلم آمریکایی برای تمرین خوش نویسی و ایده پردازی هنری دانش آموزان خود عبارت «لا اله الا الله محمد رسول الله» را به عنوان تکلیف تعیین کرد، بصورتی که دانش آموزان باید عبارت مورد نظر را در کادر مشخص شده بنویسند.

در راستای  پروژه اسلام هراسی غرب و بدبینی آمریکایی ها به دین اسلام پس از اینکه دانش آموزان این تکلیف را به خانه می برند؛ والدین دانش آموزان با این تصور که معلم مدرسه می خواهد دین فرزندانشان را تغییر دهد خواستار برخورد با این معلم شدند.

در متن خبر اصلی آمده:

یکی از والدین می گوید: حاضر نیستم فرزندم را پای درس معلمی بنشانم که قصد دارد او را مسلمان کند در حالی که خودم مسیحی هستم.

در پی واکنش های گسترده والدین دانش آموزان نسبت به این تمرین، مدارس ایالات آگوستا کانتی و ویرجینیا بخاطر ملاحظات امنیتی تعطیل شدند.

این در حالی است که یک هفته ای هست که موج جدید اسلام هراسی در آمریکا آغاز شده است.

۲۹ آذر ۹۴ ، ۱۱:۳۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
خادم الزهرا

سجده طولانی

امام صادق علیه السلام: بر شما باد به طول رکوع و سجده، که هرگاه یکی از شما رکوع و سجده اش طول بکشد شیطان به دنبال او فریاد می زند: وای بر من ! او اطاعت کرد و من معصیت کردم او سجده کرد و من سر باز زدم.

(بحارالانوار ، ج 78 ، ص 199 ، مواعظ العددیه ، ص 242)

۲۸ آذر ۹۴ ، ۱۴:۳۳ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
خادم الزهرا

بیمه امام زمان (عج)

آیت الله بهجت:
تکان می خوری بگو یا صاحب الزمان؛
می نشینی بگو یا صاحب الزمان؛
برمی خیزی بگو یا صاحب الزمان؛

صبح که از خواب بیدار می شوی مودب بایست و صبحت را با سلام به امام زمانت شروع کن و بگو اقاجان دستم به دامانت، خودت یاری ام کن؛

شب که می خواهی بخوابی اول دست به سینه بگذار و سلام بده و بعد بخواب؛
شب و روزت را به یاد محبوب سر کن که اگر اینطور شد، شیطان دیگر در زندگی تو جایگاهی ندارد.
نمی توانی گناه کنی؛
دیگر تمام وقت بیمه امام زمانی...

۲۸ آذر ۹۴ ، ۱۴:۲۲ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
خادم الزهرا