کانون فرهنگی منتظران ظهور

اینجا مأمن امنی است برای او که امنیت طلب است

۵۴ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۵ ثبت شده است

فرمانده بی ادعا

مرحله اول عملیات که تمام می شود، آزاد باش می دهند و یک جعبه کمپوت گیلاس؛ خنک، عین یک تکه یخ. انگار گنج پیدا کرده باشیم توی این گرما. از راه نرسیده می گوید:«می خواین از مهمونتون پذیرایی کنین؟». می گویم:« چشمت به این کمپوتا افتاده؟ اینا صاحاب دارن. نداشته باشن هم خودمون بلدیم چی کارشون کنیم.» چند دقیقه می نشیند. تحویلش نمی گیریم، می رود. علی که می آید تو، عرق از سر و رویش می بارد. یک کمپوت می دهم دستش. می گویم:«یه نفر اومده بود، لاغر مردنی. کمپوت می خواست بهش ندادیم. خیلی پر رو بود.» می گوید: «همین که الان از این جا رفت بیرون؟ یه دست هم نداشت؟» می گویم: « آره . همین» می گوید: « خاک ! حاج حسین بود .» 

Image result for ‫شهید خرازی‬‎

۳۰ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۱:۲۵ ۱ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰
خادم الزهرا

نظر آیت الله بهجت در مورد کارهای گره خورده انسان

شخصی از آیت الله بهجت پرسید: چند سال است که در کارهایم دچار مشکل می شوم و راهها به رویم بسته است از جمله اشتغال و ازدواج و هر چیزی از خدا طلب یاری می کنم، راه مساعدی گشوده نمی شود.


ایشان فرمودند: زیاد از روی اعتقادات کامل بگویید:«استغفرالله» و غیر از ضروریات و واجبات هیچ چیز شما را منصرف نکند، تا همه ابتلائات رفع شود بلکه بعد از رفع آنها هم بگوید، برای اینکه مثل آنها باز پیش نیاید، و اگر رفع نشد بدانید یا ادامه نداده اید یا با اعتقاد کامل نگفته اید.

آیت الله بهجت رحمت الله علیه نصیحت آیت الله بهجت ره برای کارهای فروبسته شده

۳۰ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۱:۱۵ ۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰
خادم الزهرا

نظر علمای اهل سنت در مورد امام زمان (عج)

دین اسلام مسأله مهدویت را تنها یک ایده و تفکر خیالی که بشارت قیام رهبری مبهم در آینده نامعلوم جهت رهایی بشریت از ظلم و جور را می دهد مطرح نساخته است. بلکه آن را به عنوان یک موضوع اعتقادی که دارای نشانه و علائم روشن و پا برجای است مطرح نموده است.

امام مهدی نظر علمای اهل سنت در مورد امام زمان(عج)


ادامه مطلب...
۳۰ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۱:۱۲ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
خادم الزهرا

اینجا لغزشگاه است ...

۳۰ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۱:۱۰ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
خادم الزهرا

سیمای ظاهری حضرت مهدی چگونه است؟

دیدار با پسر فاطمه(س) و حضور امام زمان(عج) را درک کردن، شاید بزرگترین آرزوی بسیاری از ما شیعیان باشد، اما اگر روزی رسید که ما لیاقت لحظه‌ای ملاقات با امام قائم(ع) را پیدا کردیم، ظاهر و اوصاف جسمانی موعودمان چگونه خواهد بود؟
 تعدادی از احادیث و روایات پیرامون شکل ظاهری امام زمان(عج) از منابع مختلف شیعه و سنی ذکر می‌شود:
مسند ابویعلی از پیامبر(ص) نقل می‌کند: «از میان اهل بیتم کسی در این امت قیام خواهد کرد که پیشانی‌اش بلند است و بینی اش برجستگی دارد. او عدالت را در زمین می‌گسترد، چنان که از جفا و بیداد آکنده شده است.»
ادامه مطلب...
۳۰ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۱:۱۰ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
خادم الزهرا

آسمان داشت بچه ها را همراهی می کرد ...

چشم از آسمان نمی‌گرفت. یک ریز اشک می‌ریخت. طاقتم طاق شد.
- چی شده حاجی؟
جواب نداد. خط نگاهش را گرفتم. اول نفهمیدم،‌ ولی بعد چرا. آسمان داشت بچه‌ها را همراهی می‌کرد. وقتی می‌رسیدند به دشت،‌ ماه می‌رفت پشت ابرها. وقتی می‌خواستند از رودخانه رد شوند و نور می‌خواستند،‌ بیرون می‌آمد.
پشت بی‌سیم گفت «متوجه ماه هم باشین.»
پنج دقیقه‌ی بعد،‌ صدای گریه‌ی فرمانده‌ها از پشت بی‌سیم می‌آمد.

شهید محمد ابراهیم همت,شهید همت,جبهه,همت,امت,ولایت,سردار خیبر,جنگ تحمیلی,تصویر سازی,نقاشی چهره,عباس گودرزی

۲۹ ارديبهشت ۹۵ ، ۰۸:۲۹ ۲ نظر موافقین ۳ مخالفین ۰
خادم الزهرا

آیا ظهور در گروی تکمیل 313 نفر است؟

پرسش:

بر فرض مثال اگر 313 یار امام مهدی (عج) کامل شود و امام مهدی (عج) ظهور نکند، چه دلیلی دارد؟


پاسخ اجمالی:
1. گرچه نمی‌توانیم ادعا کنیم که در زمانی، این تعداد افرادی که هر کدام باید بخش مهمی از جامعه اسلامی زمان ظهور را مدیریت کنند، وجود داشته اما امام غایب(ع) ظهور نکرده‌اند، اما با این وجود، شرط تکمیل تعداد 313 نفر انسان لایق در سپاه امام زمان(عج)، شرط لازم است نه کافی؛ یعنی این طور نیست که با تکمیل این تعداد، آن‌حضرت ظهور کند، بلکه برای تحقق قیام امام مهدی غیر از این شرط، شرایط دیگری نیز وجود دارد که با تکمیل این تعداد و تحقق تمام شرایط دیگر، آن‌حضرت ظهور و قیام خواهد نمود. به بیان دیگر، علاوه بر جمع تعداد 313 نفر افراد لایق، شرایط دیگری نیز برای ظهور امام زمان(عج) وجود دارد؛ مانند مرکزیت شهر مقدس قم در نشر دین و آماده شدن جامعه جهانی.

ادامه مطلب...
۲۹ ارديبهشت ۹۵ ، ۰۸:۰۹ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
خادم الزهرا

عنایت امام رضا (ع) به زائران از زبان آیت الله بهجت

مرحوم حضرت آیت الله العظمی بهجت می فرمود: دیده و شنیده شده است که اشخاصى در مشاهد مشرّفه به امامى که صاحب ضریح است سلام کرده و جواب سلام را شنیده اند. شخصى گفته است: هر وقت براى زیارت حضرت امام رضا (علیه السّلام) به مشهد مشرّف مى شوم (شاید در هر سال یک زیارت بیشتر نمی کرده است ) در هر بار در زیارت اول، با وجود ازدحام جمعیّت، تا ضریح راه برایم باز مى‌شود، به ضریح نزدیک مى شوم و زیارت مى کنم، و حضرت رضا (علیه السّلام)خرجى راه و حتّى مقدارى پول براى خرید سوغات را نیز به من مى دهند.

در خانه‌اى که ما در مشهد بودیم نیز عَلویّه‌اى بود که مى‌گفت: هر وقت که براى زیارت به حرم مى روم، براى من هم راه به سوى استلام (بوسیدن ضریح و دست کشیدن بر آن) ضریح باز مى‌شود.

کتاب در محضر حضرت آیت ا.... العظمی بهجت – ص 69
محمد حسین رخشاد

۲۹ ارديبهشت ۹۵ ، ۰۸:۰۸ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
خادم الزهرا

وظیفه جوان انقلابی از نگاه رهبر معظم انقلاب

۲۹ ارديبهشت ۹۵ ، ۰۷:۵۹ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
خادم الزهرا

زمان مرگ چه حسی به انسان ها دست می دهد؟

تا به حال از خود پرسیده‌اید یک دقیقه قبل از مرگ چه احساسی خواهید داشت و در لحظه مرگ به چه فکر خواهید کرد؟ این 2 سوال میان افراد بسیار رایج است و کمتر فردی است که در طول زندگی این موارد را از خود نپرسیده باشد.

 

گروهی متشکل از پزشکان و شیمی‌دان‌های آمریکایی با انجام آزمایش‌ها و بررسی‌های گسترده بر روی افراد در حال مرگ و یا بازگشته از مرگ نشان دادند که در زمان مرگ و چند دقیقه قبل از آن احساسی شبیه به دیدن فیلم بسیار ترسناک به افراد دست می‌دهد؛ در این شرایط مغز واکنشی از خود نشان می‌دهد که هنگام تماشای فیلم بسیار ترسناک دارد.
ادامه مطلب...
۲۹ ارديبهشت ۹۵ ، ۰۷:۵۰ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
خادم الزهرا