شهید مدافع حرم رضا کارگربرزی

شهید رضا کارگربرزی در یکم مرداد سال 1358 شمسی مصادف با 27 شعبان سال 1399 قمری در یک خانواده مذهبی و ولایتمدار در شهرستان نظرآباد دیده به جهان گشود. پدر شهید یک کارگر زحمت کشی که مهمترین دغدغه زندگی اش روزی حلال بود.
شهید تحصیلات ابتدایی ، راهنمایی و متوسطه‌ی خود را در مـحـل زادگـاهش به پـایان رسانـد . شهید رضا کارگر برزی در دوران تحصیلات ابتدائی ، راهنمایی و دبیرستان همواره جزو دانش آموزان ممتاز بود .  ایشان  فارغ التحصیل رشته  مهندسی برق و الکترونیک  در مقطع کارشناسی بود که وارد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شد.
 وی در زمان دانشجویی خود به موازات دروس دانشگاهی همیشه در کسب علوم مربوطه در خارج از محدوده دانشگاه فعالیت می نمود .
دوستان شهید در زمان نوجوانی و جوانی بر این موضوع اذعان دارند که وی یک انسان مقید به دین و مذهب بود، او از بسیجیان فعال پایگاه مسجد غدیریه نظرآباد  و دانشگاه محل تحصیلش بود. شهید از نوجوانی با هنر انس داشت و در زمینه خوشنویسی و خطاطی توانایی بسیاری را داشت که در میان انجمن خوشنویسان شهرستان نظرآباد دارای آوازه ای نیز می باشد . وی همواره در مسیر کسب علم و دانش قدم بر می داشت . ایشان در سالهای آخر عمر ارزشمندش بطور همزمان در دو دانشگاه مشغول به تحصیل بوده و فارع التحصیل مقطع کارشناسی ارشد از دانشگاه امام حسین(ع) با رتبه ممتاز  در رشته اطلاعات امنیت داخلی می باشد. شهید کارگربرزی علاوه بر زبان فارسی به دو زبان زنده دنیا مسلط بود ، انگلیسی و عربی( دو لهجه سوری و عراقی ) . وی همچنین با زبان های کردی ، ترکی استانبولی ، لری ، پشتو و اردو آشنایی داشت   یکی از برنامه های آینده اش یاد گیری زبان اسپانیایی بود. فاصله شهید با مطالعه را میتوان به اندازه یک بند انگشت دانست و جدا کردن وی از مطالعه و علم آموزی کاری بس نشدنی بود. خانواده و دوستان این شهید والا مقام معتقدند که اوقات فراغت وی را در دو حالت مطالعه یا عبادت میتوان دید . مظلومیت ، ساده زیستی و  ولایتمداری اش شهره دوستان و آشنایان بود، ایشان هرگز زمان و عمرش را به بطالت نگذرانده و همیشه در مسیر یادگیری دین و علم قدم بر می داشت.
ایشان مقید بودن به حلال و حرام را در اساس زندگی خویش قرارداده بود و جزو مهمترین ها زندگی اش بود . برای ایشان رعایت این نوع مسائل مهمتر از رضایت اطرافیانش بود. شهید هیچگاه نماز شبش ترک نشد حتی در زمان دفاع از حریم زینبی .
شهید رضا کارگر برزی هیچگاه از رشته تحصیلی اش دور نشد و همچنان در رشته برق و الکترونیک تلاش می نمود و صـاحب اختـراعـات و ابداعات زیادی بـوده و در ایـن زمـینـه بـه دسـتاوردهـای فـراوانی نیـز دست یـافــتـه بـود.
از اتفاقات مهم زندگی شهید ، که میتوان مهر شهادتش را به آن روزها متصل کرد ، همان بیماری اش بود که در 15 سالگی به طور ناگهانی فلج شد. پدر شهید رضا از آنروزها اینگونه تعریف می کند:" وقتی همه ی درها را بسته می دیدم ، هیچ پزشکی امید به بهبودی نمی داد ، گاهاً به گونه ای صحبت می کردند که ما باید بنشینیم تا بی حسی به قلب رسیده و مرگ رضا هم فرا برسد ، هیچ خانه ای را جز خانه حضرت زینب (س) ندیدم و با خود گفتم : حضرت زینب(س) از همه بیشتر مصیبت دیده اند ، ایشان میدانند من چه میکشم . رضا را نذر ایشان کردم."
شهید رضا کارگربرزی در رشته های ورزشی ، مخصوصاً رشته های رزمی فعالیت داشت ، ایشان در دوره نوجوانی بطور جدّ در رشته کونگفو و در زمان پاسداری در رشته جودو ورزش می نمود.

 

با تشک فراوان از محمد امین اقای مهدی پور به خاطر ارسال مطلب