بسم الله الرحمن الرحیم


بسیاری از دانشمندان کشور های مختلف جهان پیش بینی کرده اند که در سال  2036 میلادی، نیمی از جهان را تشیع خواهد گرفت.

دلایل زیر، پیش بینی بالا را تأیید می کند:

۱) به مرور حکومت ها ناچارند در حوزه ی انتخاب دین، مردم را آزاد بگذارند و نیز مردم، تغییر دین هم وطنان خویش را تحمل می کنند.

۲) اینترنت به اقصی نقاط جهان و در دوردست ترین مکان ها راه یافته و نیز شبکه های ماهواره ای، فراوان شده و رو به گسترش اند.

۳) سطح دانش، آگاهی و قدرت تفکر مردم بالا رفته و رو به افزایش است.

۴) این تفکر میان مردم در حال تقویت است که باید برای اعتقادات خود، دلیل داشته باشند. با تبلیغات، کمتر می توان عقیده ای را به کرسی نشاند و این فکر و اندیشه لست که حرف اول را می زند. همچنین تغییر دین میان مردم، آسان تر می شود.

۵) از طریق اینترنت می توان با اعتقادات گوناگون و استدلال های پیروان آنها آشنا شد و به قضاوت نشست و نیز می توان با متخصصان در حوزه های گوناگون به بحث پرداخت.

۶) انقلاب اسلامی که امروزه به نام انقلاب شیعی در ایران معروف شده است، به خاطر درگیری هایش با قدرت های ستمگر جهان، توجه جهانیان را به تشیع جلب کرده است.

۷) مذهب شیعه پایه های محکم عقلی و نقلی دارد. یک نشانه ی صحت این ادعا این است که در طول تاریخ، یک مورد ثبت نشده که یک عالم شیعی، سنی شده باشد! در مقابل صدها عالم سنی، به تشیع گرویده اند. برای اثبات این مدعی، مراجعه به اینترنت بس است تا با لیستی بلند بالا از نام دانشمندان سنی که به تشیع گرویده اند، مواجه شویم.

۸) اخیرا هجوم سرسخت به شیعیان و کشتار آنها و در تنگنا قرار دادنشان بسیار گسترش یافته است در حالی که شیعیان در گذشته نیز در همان سرزمین ها در آرامش زندگی می کرده اند. این سختگیری ها و اذیت و آزار شیعیان، نتیجه ی گسترش تشیع است. فشارها در کوتاه مدت، برای شیعیان مشکلاتی را پدید می آورد، اما توجه ها به این مذهب جلب شده در نهایت به نفع شیعیان تمام خواهد شد؛ زیرا امروزه نمی توان با زور سلاح و ارعاب اعتقادی را ریشه کن کرد.
و....

حال باید دید با توجه به دلایل بالا آیا پیش بینی اندیشمندان و دانشمندان جهان مبنی بر تشیع نیمی از جهان در سال 2036 درست است ؟؟؟؟
که با توجه به گسترش اسلام در کشور های مختلف جهان، این پیش بینی چندان بعید به نظر نمی رسد.