چندی است که شبکه های ماهواره ای متعدد و گوناگونی در فضای رسانه ای راه خود را به خانه های مردم باز کرده اند. برنامه های رادیویی و تلویزیونی این شبکه ها که مخاطب هدفشان گروه سنی 15 تا 25 سال می باشد، چنان بن مایه های فرهنگی و اجتماعی خانواده را مورد هجمه قرار داده اند که گویی اغلب آنها در قالب پروژه ای سازمان یافته در حال ارائه خط مشی هستند.

شاید در حوزه سیاسی برخی عامدانه بخواهند از پروژه ای بودن این امر صرف نظر کنند اما رویکرد سازمان یافته این برنامه ها در حوزه فرهنگ غیر قابل کتمان است. بی شک مهم ترین هدف این برنامه ها سست کردن بنیان خانه و خانواده است. عنصری که مطمئنا عامل اصلی همبستگی فرهنگی و اجتماعی مردم این مرز و بوم است. از بین بردن ارزش های انسانی و توجه به لذات حیوانی درون مایه اکثر برنامه های این شبکه ها است و در عین حال از بین بردن نقش زن و مادر و جایگاه آنها در قوام و استحکام بنیان خانواده از دیگر مشخصه های این برنامه ها است که در پوشش تبلیغ بی بند و باری و در قالب تفکر رهایی و عدم تعلق به چارچوب ارزشی جامعه گسنرش می یابد.

افزایش فساد و بی بند و باری، از بین رفتن اعتماد در بین اعضای خانواده و در نهایت طلاق از عمده ترین عواملی است که جامعه شناسان و روانشناسان همواره نسبت به آن هشدار می دهند. اما نکته جالب در این میان اینکه هر روز بر تعداد این شبکه های فارسی زبان افزوده و به تبع آمار ناهنجاری های اجتماعی نیز افزون تر می شود و در حوزه هایی خاص اثرات مستقیم این برنامه ها را می بینیم. ان شاءالله در آینده چند نمونه از این مقولات در قالب کلیپ و متن بر روی وبلاگ گذاشته می شود تا با ذکر آن، این مسائل روشن تر گردد.