فروش ناموس در تلویزیون!

شبکه تلویزیونی تی وی پرشیا که از ابتدای شروع به کار هدف خود را در راستای برداشتن حریم های خصوصی و عفت و ترویج زندگی هایی به سبک غربی گذاشته است، در چند سال اخیر شتاب بیشتری به کار خود داده و با ساخت برنامه هایی خارج از عرف ایرانی- اسلامی بنیان خانواده ها را متزلزل و راهی برای جلب مخاطب پیدا کرده است.

برنامه "شما هم دعوتید" از جمله فعایت هایی است که با وعده جایزه نقدی، زوج های جوان را ترغیب به ارسال فیلم های مجالس خود کرده است. متاسفانه در این میان هستند افرادی که بی توجه به از بین رفتن ارزش ها و تنها برای دیافت مبلغ جایزه و نشان دادن چهره خود و همسرشان در یک شبکه تلویزیونی، از برنامه سازان این شبکه برای حضور در مجلس عروسی و حاشیه های آن دعوت به عمل می آورند.

 


برگزاری مسابقات خوانندگی و رقصندگی و القاء نبود آزادی در ایران برای انجام اینگونه فعالیت های فرهنگی! یکی دیگر از شگردهای تی وی پرشیا برای از بین بردن آموزه های اسلامی در کشور است. در فراخوان این برنامه از تمامی ایرانیان برای نشان دادن نبوغ خود دعوت می شود. جالب اینکه به تازگی برای افراد 12 سال به پایین نیز مسابقاتی از این دست تدارک دیده شده تا شاید بتوانند میخ تبلیغات ضد دینی خود را پیش از شکل گیری افکار کودکان بکوبند.

 


متاسفانه در این میان فقدان قوانین مصوب برای جلوگیری از حضور ایرانیان در اینگونه مراسم ها و برخورد قانونی با فرستندگان فیلم های خصوصی به شبکه های ماهواره ای ضد نظام از جمله ضعف هایی است که شهامت انجام هر اقدامی هر چند متضاد با مناقع نظام را به برخی می دهد.

گرچه چندی پیش رییس پلیس امنیت اخلاقی نیروی انتظامی از غیرقانونی بودن همکاری و ارتباط با شبکه‌های ماهواره‌ای بدون دریافت مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و برخورد پلیس با افراد متخلف را هشدار داد بود اما تا کنون نه خبری از برخورد با فردی اعلام شده و نه ارسال این فیلم ها متوقف شده است.


پول شبکه های ماهواره ای از کجا می آید؟

اما نکته ای که بیش از پیش نظر هر بیننده ای را به خود جلب می کند، منابع مالی تامین کننده این قبیل شبکه ها و عدم ارائه سند و مدرک مستدلی در مورد این منابع از سوی مسئولان آنها با وجود انتقادات فراوان وارده به آنهاست.

همواره دست اندر کاران این تلویزیون ها سعی بر ابهام زدایی در این مورد داشته و در این راه درآمد از تبلیغات را بهترین حربه برای رهایی از ابهام پیش رو به دست می گیرند. اما آیا به راستی تبلیغ قرص های ترک مواد مخدر و لوازم آیشی قادر به تامین هزینه های بسیار سنگین این شبکه ها خواهد بود؟

با بررسی رویکرد این شبکه ها در ترویج هنجارشکنی و بازی های روانی سیاسی آنها با مردم و اهداف و دست های پشت پرده در این اینگونه فعالیت ها، آنچه در وهله نخست به واقعیت نزدیک تر می شود، حمایت دولت‌های استعمارگر آمریکا و انگلیس و تکیه آنها به منابع مالی قوی دولت هاست. تا بلکه هدفی را که در عمر 34 ساله انقلاب اسلامی نتوانستند به طرق مختلف سیاسی به آن دست یابند، به وسیله جنگ نرم و از بین بردن اعتقادات دینی مردم و تبلیغات سیاسی خود بدست آورند.