فردی که طواف نساء به گردنش باشد اما امکان انجام را ندارد، خود یا همراهان یا مدیر کاروان برای او نائب می گیرند تا اعمال را از طرف او به جا آورد.

متن شایعه

ﺍﻣﺮﻭﺯ ﭼﻴﺰﻯ ﮐﺸﻒ شد ﮐﻪ ﺗﻤﺎﻣﯽ ﻋﻠﻤﺎﯼ ﺍﺳﻼﻡ ﺭﺍ ﺑﻪ ﭼﺎﻟﺶ می کشد.

ﺣﺠﺎﺟﯽ ﮐﻪ ﺍﯾﻦ ﻭﺳﻂ ﻣﺼﺪﻭﻡ ﺷﺪﻧﺪ ﻭ ﺗﺎ ﻓﺮﺩﺍ ﺑﯿﻤﺎﺭﺳﺘﺎﻥ ﺑﻤﺎﻧﻨﺪ، ﭼﻮﻥ ﻃﻮﺍﻑ ﻧﺴﺎ ﺑﺠﺎ ﻧﯿﺎﻭﺭﺩﻩ ﺍﻧﺪ، ﺗﺎ ﻫﺮ ﻭﻗﺖ ﮐﻪ ﺩﻭﺑﺎﺭﻩ ﺣﺞ ﺑﻴﺎﻳﻨﺪ ﻭ ﻧﻤﺎﺯﺷﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﺨﻮﺍﻧﻨﺪ ‏(ﺣﺪﺍﻗﻞ ﻳﻚ ﺳﺎﻝ) ﺯﻧﺸﺎﻥ ﺑﻪ ﺁﻧﻬﺎ ﺣﺮﺍﻡ ﺍﺳﺖ!!!

ﻗﻀﯿﻪ ﺑﺎ ﻣﺤﻠﻞ ﻫﻢ ﺣﻞ ﺷﺪﻧﻰ ﻧﻴﺴﺖ!!!

ﺑﺎﯾﺪ ﺩﻭﺑﺎﺭﻩ ﺑﺮﮔﺮﺩﻧﺪ ﻣﮑﻪ ..

ﺳﺎﻝ ﺩﯾﮕﺮ ﺣﺘﻤﺎ ﻧﻤﺎﺯ ﻧﺴﺎ ﺭﺍ ﺑﺨﻮﺍﻧﻨﺪ ﻭ ﺗﻮ ﺍﯾﻦ ﯾﮑﺴﺎﻝ ﺯﻥ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﻪ ﭼﺸﻢ ﺧﻮﺍﻫﺮﻯ ﺑﺒﻴﻨﻨﺪ...

ﻫﺮ ﺩﻡ ﺍﺯ ﺍﻳﻦ ﺑﺎﻍ، ﺑﺮﻯ می رسد...

 

پاسخ شایعه

 

1-     حرام شدن همسران مجروحین فاجعه اخیر منا، صرفا یک شبهه ابتدائی و حاصل از عدم شناخت نویسنده از احکام ابتدائی و روشن دین است!

 

2-     شخصی که طواف نساء به گردن او باشد اما امکان انجام طواف را ندارد، در همین سفر فردی را نائب می گیرد تا برای او این طواف را انجام دهد .

 

http://portal.anhar.ir/node/16230/?ref=sbttl

 

3-     در صورتی که زائر بیت الله شخصا امکان انجام این طواف را نداشته باشد، همراهان و خصوصا مدیران کاروان که در این مورد کاملا توجیه هستند فردی را برای او نائب قرار می دهند.

 

http://hajj.iec-md.org/ahkam/71.html

 

4-     طواف نساء و نماز آن را در خارج از وقت حج نیز می توان به جا آورد و با اتمام موسم حج فرصت انجام این اعمال از دست نمی رود.

 

farsi.khamenei.ir/treatise-content?id=246&tid=9

 

5-     بحث محلل هم ابدا ارتباطی به این شرایط ندارد و نشانگر غرض ورزی و اهانت نویسنده است.

 

http://yon.ir/mohallel

 

6-     این مطلب از آغاز با اعمال حج همراه بوده و کشف تازه ای نیست! نویسنده با این ادعا تلاش ناکامی برای به چالش کشیدن فقه را داشته و شبهه برای عقده گشایی او علیه مجروحان عزیز این حادثه طراحی شده است.

 

 

 

حق جو وحق طلب باشیم!!!