تربیت صحیح فرزندان از همان ابتدای کودکی بسیار مهم است طوری که می تواند اعتقادات و سرنوشت کودک را در آینده به شدت تحت تأثیر قرار دهد؛

امام علی علیه السلام می فرماید:<< تأثیر پذیری و (آموزش) در کودکی مانند حکاکی بر روی سنگ است>>؛

یعنی اگر می خواهید به کسی آموزشی بنیادین بدهید که تا آخر عمر در جان و دل او نفوذ کند از خردسالی شروع نمایید؛حال آن آموزش می تواند اعتقادی باشد یا هر چیز دیگری.

آقای قرائتی می گفتند:<<روزی دختر بچه ای را دیدم که دامنی کوتاه و تی شرتی نافرم به تن دارد و در کنار مادرش ایستاده؛ بهش گفتم دختر گلم حجابت کو؟! مادرش گفت: حاج آقا دو ماه دیگه به سن تکلیف میرسه و خودش درست میشه! بهش گفتم: هشت سال و ده ماهه با این تیپ میگرده انتظار داری همین که ٩سالش شد چادر سرش کنه؟!!! خیر باید زودتر شروع و تمرین کرد>>.

در احادیث فراوانی از نشانه های آخرالزمان این است که:<< زنان، فرزندان رقاص و آوازه خوان تربیت می کنند>>! با کمی تأمل متوجه می شویم که امروزه بسیاری از ما این کارها رو با خوشحالی به طرق مختلف به فرزندانمان آموزش می دهیم! از بسیاری از مهد کودکها که با گذاشتن آهنگی بچه ها را دو به دو به رقص و آواز وا می دارند گرفته تا مهمانی ها و مجالس و خانه و....!

یا اینکه آنچه به تازگی مُد شده است، پیج های مدلینگ کودکان! از خردسالان گرفته تا نونهالان و نوجوانان؛ پیج هایی که باید مورد لایک و تأیید دیگران قرار بگیرد!

این کار شاید در ابتدا تأثیر چندانی نداشته باشه اما با گذشت زمان از آنجا که انسان به طور طبیعی نیاز به تحسین و خودنمایی دارد تأثیر شگرفی در عمق جان و در ضمیر خودآگاه و غیر خودآگاه کودک می گذارد؛ به عنوان مثال این عمل می تواند تأثیر زیادی در این امر داشته باشد که در آینده دهان بین شوند و حاضر شوند برای تأیید (لایک) دیگران دست به هر کاری بزنند!!! از زیبایی چهره و ظاهر و بدن گرفته تا خیلی موارد دیگر...! در آنوقت دیگر نمی توان به آنها ایراد گرفت زیرا بزرگان و الگوهایشان از همان دوران کودکی به آنها اینطور آموزش داده اند و این نوع رفتار و اعتقاد آنها ریشه در کودکی، احساس و باورهایشان دارد...!