دراسلام فرزند آوری و تربیت فرزند از اصلی ترین کارها است. متاسفانه این مسئله زیاد دربین خودمان جا نیفتاده است . شما توانایی دارید که فرزندی تربیت کنید که بعد از مرگ شما با اعمال که انجام می دهد باعث نوشته شدن ثواب برای شما بشود و یا برعکس باعث شود شما جهنمی شوید . متاسفانه ما اگر متوجه اهمیت تربیت فرزند بودیم این موضوع را درالویت اول همه ی کارهایمان قرار می دادیم. امیرالمومنین (ع)درجنگ صفین درمبارزه با دشمنان بعضی ها را می کشتند وبعضی ها را نه، وقتی بعد از جنگ مالک اشتر از حضرت دلیل کارشان را پرسیدند: حضرت علی(ع) اینگونه پاسخ دادند: تو چیزی را نمی توانستی ببینی و همین طور می کشتی اما من در اولاد و نسل های بعدی او فرزندی را می بینم که به من و شیعیان من حب و عشق دارد . یکی از اعمال ما تاخر "فرزندان "هستند .دقت کنید چه کسی را می خواهید بعد از خودتان تحویل جامعه دهید ؟چقدر به این موضوع فکر کرده اید؟ به طور مثال "بچه ی شما درس بخواند و در آخر انیشتین بشود ولی اگر ایمان نداشته باشد درس خواندن او چه ارزشی دارد؟! خواهر بزرگوار من، برادر بزرگوار من: باید برای تربیت فرزند کار کرد. به لقمه ای که به بچه ها می دهید اهمیت دهید و فکر کنید .این ها موضوعات اثر گذاری هستند. بارها شده از من پرسیده اند اگر قرار باشد روزی برای آوردن اقا صاحب الزمان و تعجیل در فرج ایشان کاری انجام بدهم اکثر وقت خود را برای سخنرانی بانوان می گذارم . زیرا بانوان تربیت فرزندان را برعهده دارند . اگر زن ها بفهمند یعنی چه؟ نسل بعد امام زمان را می آورند . زنان به لحاظ آمار نیمی از جامعه هستند ولی به لحاظ آثار تمام جامعه.