عکس زیر را می شناسید؟

 

ایشان سید حسین خمینی نوه امام، تنها فرزند ذکور سید مصطفی خمینی (جگرگوشه و همراه همیشگی امام تا زمان وفات) و البته یکی از مخالفان نظام بوده است.

 

اما نحوه برخورد امام (ره) با فعالیت های نادرست نوه خود را که پسر فرزند عزیز امام (ره) است ببینید:

 

«در سال 59 سید حسین خمینی که نوه امام بود می رود در مشهد به نفع بنی صدر سخنرانی می کند. مردم به او حمله می آورند و می خواستند سید حسین خمینی را بزنند و ایشان که مسلح بوده، سلاح کمری داشته، دست به سلاح کمری اش می برد، و مردم عادی را تهدید می کند.

خبر به امام می رسد که : نوه شما در مشهد از بنی صدر دفاع کرده مردم به او هجوم آوردند دست به اسلحه برده ما چه کار کنیم. امام به مسئولین کمیته مشهد دستور می دهد که او را تحت الحفظ به تهران اعزام کنید و اگر دست به سلاحش برد او را با تیر بزنید.

نقل است که آقای اشراقی واسطه پیام امام به ماموران کمیته، بخش دوم فرمایش امام را از ترس نمی گویند. امام متوجه می شوند و به آقای اشراقی می فرمایند:

«بر می گردی مجدد تلفن می زنی و هر دو قسمت پیام من را می دهید. سید حسین خمینی تحت الحفظ به تهران اعزام شود و اگر دست به سلاحش زد با تیر او را بزنید.»

(روزنامه جمهوری اسلامی 10/6/78 ؛ نقل از سید حمید روحانی )

 

 

عدم مرزبندی وی با جریان بنی صدر و منافقین موجب شد تا امام راحل (ره) در نامه ای خطاب به او بنویسد:

 «پسرم، حسین خمینی! جوانی برای همه خطرهایی دارد که پس از گذشت آنها انسان متوجه می‌شود . من میل دارم کسانی که به من مربوط هستند در این کوران‌های سیاسی وارد نشوند، من امید دارم که شما با مجاهدت در تحصیل علوم اسلامی و با تعهد به اخلاق اسلامی و مهار کردن نفس اماره بالسوء، برای آتیه مورد استفاده واقع بشوی»

و در ادامه نیز با تاکید بر عدم ورود سید حسین به بازی های سیاسی به عنوان واجب شرعی تاکید می کنند: «من علاوه بر نصیحت پدری پیر، به شما امر شرعی می‌کنم که در این بازی‌های سیاسی وارد نشوی و واجب شرعی است که از این برخوردها احتراز کنی؛ من به شما امر می‌کنم به حوزه علمیه قم برگرد و با کوشش، به تحصیل علوم اسلامی و انسانی بپرداز.» (صحیفه نور، جلد 14، صفحه 345)

 

 

 مرحوم حاج سید احمد خمینی:

 

«ما منسوبین حضرت امام (ره) باید توجه داشته باشیم که فقط به علت نزدیکی با ایشان است که با ما مصاحبه می‌شود و یا به ما احترام می‌شود. باید دقیقاً توجه کنیم که اگر امام نبودند هرگز کسی ما را بدان صورت نمی‌شناخت تا با ما مصاحبه کند. پس من من نکنیم که هیچیم ... باید توجه کنیم که از انتساب سوءاستفاده نکنیم که خلاف شرع مبین است.»

 (نشست مطبوعاتی حاج سید احمد خمینی، 24 فروردین ماه 1360)

 

 

این است برخورد قاطعانه حضرت امام با نوه خاطی خودش. و این است فرمایش پسر امام درباره منسوبان امام.