اربعین یعنی...

خروج 2.000.000 نفر

اگر این تعداد انسان نفری 100 دلار هزینه کنند میشه 200.000.000 دلار

اگر دلار 3500 تومان باشه رقم 700.000.000.000 تومان هزینه میشه

با 700.000.000.000 میشه 70.000 تا وام 10.000.000 تومانی بلاعوض پرداخت کرد

بهشت نزدیکه

کربلا از بهشت دورتره

چشمامون رو باز کنیم....»

 

 

پاسخ:

 

1.  ابتدا دقت کنیم که راه‌های وسوسه‌ی شیاطین انس و جنّ متفاوت است و به هر کسی نیز از راه خودش وارد می‌شوند. قرار دادن هزاران هزار کار دیگر در مقابل زیارت رفتن و یا خرج کردن برای مساجد، حرم‌ها، حسینه‌ها و مراسم، یکی از همین وسوسه‌های شیطانی و القائات دشمنان می‌باشد.

 

2.  امر خیر، یکی و دو تا و هزار تا نیست. لذا هر امر نیکو و خیری، در جای خودش خوب و گاه لازم است. رسیدگی به فقرا، نیازمندان و مستضعفین، به ویژه اگر در میان خویشاوندان یا نزدیکان و همسایگان باشند، نه تنها امری بسیار نیکو، بلکه لازم و ضروری است و اگر کسی عمداً اهمال کند، مورد مؤاخذه نیز قرار می‌گیرد. بر پایی شعائر اسلامی، حفظ آنها، تبلیغات و ...، به ویژه در مباحث و مسائلی که در آگاهی و بیداری مردم و جهت دادن به اذهان عمومی نقش‌آفرین است نیز امری بسیار نیکو و البته لازم و ضروری است و اهمال در آن نیز مورد سؤال خواهد بود.

http://www.x-shobhe.com/shobhe/4675.html

 

3.  پس، اصلاً ذهن خود را درگیر این «این بهتر است یا آن»، یا «این به جای آن» ننمایید و سعی کنید با اخلاص و بصیرت، از هر صوابی (کار خیری) بهره‌ای ببرید.

 

4.  آیا تا به حال شده که به خود بگویید: هزینه‌ی جشن تولدها، عقد و عروسی‌ها، میهمانی‌ها، لوازم آرایش و لباس‌های آن چنانی، خودروی لوکس و سفرهای داخلی و خارجی، کافی‌شاپ‌ها، والنتاین‌ها و خوشگذرانی‌های حلال و حرام من و ...، وقف بچه یتیم‌ها و گرفتاران، حتی ابتدا در میان خویشاوندان و همسایگان؟

http://www.x-shobhe.com/shobhe/5483.html

 

5. البته مدتی است مراسمات مذهبی آلرژیک شده و وجدان خفته همه را بیدار می کند و تزهای روشنفکری است که از چپ و راست ارائه می شود ...

 

6. اگر راست می گوییم بیاییم:

هزینه ی یک ماه لوازم آرایشمان را خرج عروسی یک جوان اماده ازدواج  کنیم، یا یتیمی را تحت پوشش کمکهای مالی خود قرار دهیم.

هزینه ی چالوس رفتن و ویلا گرفتن را؛ هزینه ی کافی شاپ رفتن ها را؛ هزینه ی اسکی و اسب سواری را؛ یا سفرهای دبی و آنتالیا، هزینه جراحی های بینی و ... را خرج فقرایمان کنیم.

 

7.  اگر مشکل ما فقر و بیکاری و نداری ماست این مردم معجزه ها از دست توانای آقا امام حسین علیه السلام دیده اند، اگر همه دنیا را به اینان ببخشیم باز دست از عشق ابا عبدالله بر نمی دارند، یادمان باشد نور خورشید را با آب دهان نمی توان خاموش کرد.

http://www.tebyan.net/newindex.aspx?pid=287528

 

8. دست بر قضا همه کمکهائی که به فقرا ، ایتام و ... می شود عمدتاً توسط همین کسانی است که دلی در گرو محبت اهل البیت دارند.

با نشر این پیام به صف روشنگران بپیوندید.