رزیتا لطفی، سردبیر خبر تلویزیون و رادیوی بی‌بی‌سی فارسی به عنوان رئیس جدید بخش فارسی بی‌بی‌سی انتخاب شده است و به زودی جای صادق صبا را می‌گیرد.

او از روز بیست و پنجم ژانویه مسئولیت بخش فارسی را به عهده خواهد گرفت.

صادق صبا پس از بیست و پنج سال فعالیت در بی‌بی‌سی در آستانه انتخابات از سمت خود برکنار شد.

مدیر جدید بی بی سی فارسی را بشناسید

رزیتا لطفی فارغ‌التحصیل زبان انگلیسی از دانشگاه تهران است و در مدرسه مطالعات شرق‌شناسی و آفریقای دانشگاه لندن در رشته مطالعات خاورمیانه تحصیل کرده است. او در سال ١٩٩٦ به عنوان تهیه‌کننده به بخش فارسی پیوست و مسئولیت‌های مختلفی در بخش‌های خبری بی‌بی‌سی داشته است.

وی از سردبیرانی بود که در سال ۲۰۰۹ در راه اندازی شبکه تلویزیونی بی‌بی‌سی فارسی نقش داشت.

اندکی جستجو در فضای مجازی نشان می‌دهد لطفی کارمند بهایی بی بی سی فارسی در سال 88 مستقیما با ستاد قیطریه ارتباط داشت و نقش میدانی اصلی را وی ایفا می‌کرد.
 
لطفی چگونه در بی بی سی فارسی پیشرفت کرد؟

رزیتا لطفی در بی بی سی فارسی به باند بازی و رفیق بازی مشهور است.

وی یکی از کم تجربه ترین کارمندان موجود در بی بی سی فارسی است که بعد از سال‌ها ارتباط با داریوش کریمی مجری برنامه پرگار با او ازدواج کرد.

رزیتا لطفی که با تمام وجود سعی در حفظ قدرت خود دارد، با به‌کار گیری افرادی بله چشم گو در اطراف خود سعی می کند امپراطوری کوچک خود را در اتاق خبر بی بی سی مستحکم کند.

ارتباط موثرتر با مخاطب!

 لطفی در بخشی از صحبتهایش "با تأکید بر حضور گسترده بی‌بی‌سی فارسی در شبکه‌های اجتماعی، گفت که تلاش برای نوآوری در این زمینه ادامه خواهد یافت. او گفت که قصد دارد ارتباط مؤثرتری با مخاطبان برقرار کند."

خبرگزاری میزان در روزهای آتی گزارش‌هایی پیرامون تغییر و تحولات و پشت پرده آن منتشر می‌کند.