متن شایعه
" ساعتی پیش شاه عربستان رسما ورود ایرانیان را مایه بد اقبالی و شومی و قدوم آنان را مسبب حوادث اخیر حج اعلام کرد و از کلیه مسلمانان جهان خواست که یکپارچه و متحد جلوی ورود ایرانیان را به خاک عربستان بگیرند تا دیگر شاهد چنین فجایعی در مراسم حج نباشند! همگی بیایم دعا کنیم ک اونا راه ندن خودمون که شعور نداریم روزی که اعراب برای همخوابگی با دخترانه ایرانی به مشهد اومدند باید عزای عمومی اعلام می شد . روزی که 300 ایرانی 3 دقیقه بعد از تک اف هواپیما در مهراباد از بین رفتند باید عزای عمومی اعلام می شد . روزی که رو صورت دخترامون تو اصفهان اسید پاشیدند .روزی که معلمی رو در بروجرد با چاقو کشتند . روزی که دخترامون برا تجارت به دبی می رفتند .روزی که معلم رو دست بسته به زندان انداختند . روزی که جوونای ما بخاطر سرطان پر پر شدند .روزی که به ایرانی تو فرودگاه تجاوز شد .روزی که نیروی انتطامی دست دختر ایرانی دست بند زدند روی زمین کشیدنش بخاطر حجاب ... ازین روزا تو ایران زیاد داریم .عزای عمومی برای این روز هاست .خیلی وقته هر روز در ایران عزای عمومیه عزای عمومی من موقعی بود که دختر بچه ها تو کلاس اتیش گرفتن وجزغاله شدن و کسى نبود بگه چرا و چى شد! عزای عمومی من موقعی هست که ماه رمضان میاد و گرونیش واسه ملته حتى اون پدرى که شرمنده خانه و خانوادش میشه.چیزهای مفتم سر سفره فلسطینی ها میره و کشور رو غارت میکنن عزای من اختلاس میلیاردی اقا زاده هاست که جولونشون با فلان ماشینها توى بالا بالاهاى شهره
عزای عمومی من موقعی که یک پرایدو ۲۰تومان فرو میکنن به ملت و ۳/۵به کشورهای افغانستان میدن!....... حاجی ما خیلی وقته عزاداریم... یاد محمد رضا شاه خائن افتادم که وقتی دولت عربستان یه حاجی ایرانی را کشت اول سفیر عربستان رو احضار کرد بعد به شاپور غلامرضا دستور داد چنان کشیده ای بهش زد که به گفته شاهدان سفیر عربستان از شدت ضربه به زمین خورد بعد به مدت چهار سال حج رو ممنوع کرد و تا عذرخواهی رسمی دولت عربستان و دریافت خسارت کامل و پادر میانی دولتهای دیگه کوتاه اومد ولی حالا به یمن عزت جمهوری اسلامی زنهامونا تو عربستان میدزدن و به پسرامون تجاوز میکنن و ما فقط از رافت اسلامی و برادری دینی حرف می زنیم و آخوندامون تو تلویزیون از زبان بهشتی اعراب دفاع میکنن و وقتی هواپیماهامونا راه نمیدن و دکل رو سرمون خراب میکنن دیگه خیلی که گندش در میاد و مثل حکومتای دیکتاتوری هزار سال پیش برا هوس گردش یه شازده سعودی صد تا صدتا مردممون زیر دست و پا خفه میشن به جای سیلی زدن و انتقام گرفتن تازه یادمون میافته که تو کشور خودمون عزای عمومی اعلام کنیم و تو سر خودمون بزنیم... "
 
 
پاسخ شایعه

1. ملک سلمان چنین اظهاراتی نداشته و حتی وزیرخارجه بی تجربه عربستان ضمن اعلام قطع روابط، ورود ایرانیان برای حج را بلامانع اعلام کرد!

http://yon.ir/Ravabet1

2. ممانعت از پذیرش و ورود افراد به یک کشور، توسط همان کشور انجام می شود و نیازی به اتحاد سایر کشورها برای این کار نیست!

3. در پاسخ به شیطنت های آل سعود، ایران حج عمره را از ابتدای سال 94 متوقف نمود؛ در صورت استمرار شرایط فعلی، امکان تجدید نظر در حج تمتع نیز محتمل است.

http://yon.ir/Hajj1

4. انتشار همزمان این شبهه با فاجعه منا و طرح مخلوطی از رخدادهای اجتماعی واقعی و کذب دارای سطح اهمیت متفاوت، باهدف انحراف افکار عمومی از عظمت فاجعه، مسئولیت آل سعود و جایگاه و شان قربانیان حج بود که همزمان با حوادث اخیر مجددا بازنشر شد.

5. به عنوان مثال سقوط هواپیما با 300 کشته در لیست سوانح هوایی کشور وجود ندارد! سرنگونی ایرباس مسافری ایران در 12 تیر 67 توسط ناو آمریکا در خلیج فارس با 290 کشته نزدیکترین آمار به این ادعاست!

http://yon.ir/Savaneh

6. انتخاب شیطنت آمیز ماه رمضان برای طرح موضوع گرانی، بیانگر مشکل نویسنده با دین و تکالیف آن است، آیا در سایر ماه ها گرانی وجود ندارد؟!

7. کمک به فلسطین دلایل مختلفی از منظر دینی، سیاسی، عقلی، امنیت ملی، منافع ملی و... دارد که اهل خرد به خوبی به اهمیت و لزوم آن واقفند.

http://yon.ir/Palestin

8. ایران هم مانند تمام کشورها با معضل فساد اقتصادی روبروست اما مسئولان آن به مبارزه با فساد تاکید ویژه ای دارند. پیگیری و به سرانجام رساندن پرونده های بزرگ فساد اقتصادی در چند سال اخیر، گویای این مطلب است.

http://yon.ir/Ekhtelaas

9. خودروهای ایرانی در بازار کشورهای هدف نه تنها ارزانتر نیست بلکه عمدتا گرانتر نیز می باشد!

http://yon.ir/Khoddro

10. احضار سفیر عربستان توسط شاه مخلوع و کشیده زدن شاپور غلامرضا به وی حقیقت ندارد!

http://shayeaat.ir/post/222

11. قتل حاجی ایرانی و تیره شدن روابط در اواخر سلطنت رضاشاه بود نه محمدرضا! شاه جوان در ابتدای سلطنتش بدون اینکه عربستان تاوانی بپردازد یا حتی عذرخواهی کند، تنها در پاسخ به نامه آنها، مشتاقانه روابط را برقرار کرد!

http://yon.ir/Ravaabet

12. واکنش های ضعیف سیاسی به حوادث اخیر و پیگیری کند فاجعه منا جای تامل دارد، اما مواضع رهبر انقلاب عزت آفرین و نماد عظمت جمهوری اسلامی ایران و سیاستهای اصولی آن بود. ایشان ضمن به چالش کشیدن حکام سعودی، بر پیگیری همه جانبه موضوع، از جمله در مجامع جهانی تاکید دارند.

http://yon.ir/Ezzat

http://yon.ir/Rahbarii

 

حق جو و حق طلب باشیم

لینک مطلب جهت انتشار:

http://shayeaat.ir/post/478