عنکبوت از حشراتی می باشد که در اندازه های مختلف در شکل و رنگ گوناگون در محیط های نسبتاً یکسان زندگی می کند. در اغلب نقاط جهان، مردم احساس بدی نسبت به عنکبوت دارند که به خاطر احساس ترس و وحشت کاذبی است که نسبت به ظاهر عنکبوت دارند. از ویژگی های دیگر عنکبوت این است که در محیط های تاریک و نمناک زندگی می کند و غالباً با نور و روشنایی میانه خوبی ندارد . عنکبوت و نماد آن آنقدر اهمیت دارد که در قرآن کریم، یک سوره به این نام  نامگذاری شده است. در اکثر مناطق و میان غالب فرهنگ ها عنکبوت نماد شیطان، شیطنت، روشهای شیطانی، ترس و وحشت، شومی، بی برکتی، سستی و ضعف، آسیب پذیری و ذلت می باشد .

حتی در برخی از روایات اسلامی آمده است که وجود عنکبوت و تارهای آن در خانه باعث رفتن روزی و برکت از آن خانه خواهد شد. با این توضیحات بی شک عنکبوت یکی از آیات الهی می باشد برای شناخت بهتر و دقیق تر شیطان و روشهای او و اینکه دوستی و پیوستن به سپاه شیطان همانند تکیه بر خانه عنکبوت است. این تذکر و هشداری است برای انسانها تا رابطه و دوستی با غیر خدا را بر دوستی با خدا ترجیح ندهند.

 ارتباط اسرائیل و یهودیت با مرد عنکبوتی: 
سیاست گذاران هالیوود به طراحی و ارائه شخصیت مرد عنکبوتی روی آوردند تا بتوانند با معرفی یک قهرمان و ناجی با ویژگی های عنکبوت، ذهنیت ایجاد شده نسبت به عنکبوت را در افکار عمومی تغییر دهند. ویژگی و خصوصیت منحصر به فرد این قهرمان بر خلاف سوپر استارهای قبل هالیوود بود. او نه دارای اندام تنومند و غول آسا بود و نه توانایی هنرهای رزمی دارد و نه هوش سرشار پلیسی دارد و نه از انواع سلاح استفاده می کند. این قهرمان حتی از سیستم های اطلاعاتی و جاسوسی فوق پیشرفته نیز استفاده نمی کند. بر خلاف تمام قهرمانان هالیوودی، دارای چهره ای مهربان و آرام است. او یک فرد عادی و کمی هم دست و پا چلفتی می باشد، که گاهاً مورد تمسخر دیگران قرار می گیرد. او حتی در تامین زندگی اش مشکل دارد. این فرد تنها با گزیدن یک عنکبوت به توانایی های فوق بشری دست می یابد. تمام توان و قدرت او به خاطر خصلت های عنکبوتی اش می باشد. چهره ای که از او ارائه می گردد یک فرد مهربان و دوست داشتنی که تنها دغدغه اش حل مشکلات مردم و نجات آنها در سختی ها و حوادث می باشد. منجی عنکبوت آنقدر در بین مردم پذیرفته می شود که در تمام مشکلات وقتی از دست کسی کاری بر نمی آید، همه منتظر آمدن او هستند. تمام ابزار و سلاح او در نجات مردم و شهر، تارهای قوی و محکم اوست که او را از این سوی شهر به آن سوی شهر می برد و از این تارها برای مهار مشکلات و تهدیدها استفاده می کند.
در سال 2001 قسمت اول از سری مرد عنکبوتی به بازار آمد، پس از مدتی قسمت دوم و در نهایت مرد عنکبوتی 3 در سال 2007 راهی بازار شد. در این سه گانه عنکبوتی، قهرمان داستان که نقش منجی را برای مردم شهر دارد، به وسیله ی نیش یک عنکبوت به توانایی های عنکبوتی دست می یابد.

آنچه قابل توجه است اینکه منجی در این مجموعه با پشتوانه ی تکنولوژی و علم مدرن و فناوری های پیشرفته غرب مردم را نجات نمی دهد. بلکه قدرت فوق بشری او تنها از طریق یک حیوان به او انتقال داده می شود. یعنی می توان از حیوانات ویژگی های رفتاری کسب کرد که به وسیله ی آنها، انسان ها را نجات داد. با این روش منجی دیگر نیازی به قدرت الهی و تاییدات خداوند نخواهد داشت.

ادامه دارد ...

[Photo]

[Photo]

[Photo]

@Farhange_Mahdaviat