عنوان: رتبه های برتر جهانی ایران پیش از انقلاب !


متن شبهه یا سوال :

" 1. ﺁﯾﺎ ﻣﯿﺪﺍﻧﺴﺘﯿﺪ ﺳﺎﻝ 1355 ﺗﻬﺮﺍﻥ ﺳﻮﻣﯿﻦ ﭘﺎﯾﺘﺨﺖ ﭘﺎﮐﯿﺰه ﺟﻬﺎﻥﺷﺪ!

2. ﺁﯾﺎ ﻣﯿﺪﺍﻧﺴﺘﯿﺪ ﺳﺎﻝ 1354 ﻫﻮﺍﭘﯿﻤﺎﯾﯽ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﻫﻤﺎ ﺩﻭﻣﯿﻦ ﺧﻂ ﺑﺮﺗﺮ ﻫﻮﺍﭘﯿﻤﺎﯾﯽ ﺟﻬﺎﻥ ﻭ ﺍﻭﻟﯿﻦ ﺩﺭ ﺁﺳﯿﺎ ﺷﺪ؟

3. ﺁﯾﺎ ﻣﯿﺪﺍﻧﺴﺘﯿﺪ ﺳﺎﻝ 1352 ﺍﯾﺮﺍﻥ ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﺁﺯﺍﺩﺗﺮﯾﻦ ﮐﺸﻮﺭ ﺟﻬﺎﻥ ﺩﺭ ﺯﻣﯿﻨﻪ ﺍﻧﺘﺨﺎﺏ ﺩﯾﻦ ﻭ ﻣﺬﻫﺐ ﻭ ﭘﻮﺷﺶ ﺷﺪ؟

4. ﺁﯾﺎ ﻣﯿﺪﺍﻧﺴﺘﯿﺪ ﺳﺎﻝ 1353 ﺍﯾﺮﺍﻥ ﺑﺰﺭﮔﺘﺮﯾﻦ ﺗﻮﻟﯿﺪ ﮐﻨﻨﺪه ﻓﻮﻻﺩ ﺩﺭ ﺁﺳﯿﺎ ﺷﺪ!

5. ﺁﯾﺎ ﻣﯿﺪﺍﻧﺴﺘﯿﺪ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﺍﺯ ﺳﺎﻝ 1342 ﺗﺎ 1356 ﺭﺷﺪ ﺍﻗﺘﺼﺎﺩﯼ ﺩﻭ ﺭﻗﻤﯽ ﺩﺍﺷﺖ ﻭ ﺗﻮﺭﻡ ﯾﮏ ﺩﺭﺻﺪ؟

6. ﺁﯾﺎ ﻣﯿﺪﺍﻧﺴﺘﯿﺪ ﺩﺭ ﺳﺎﻝ 1352 ﺍﯾﺮﺍﻥ ﺗﻨﻬﺎ ﮐﺸﻮﺭ ﺩﺭ ﺁﺳﯿﺎ ﺑﻮﺩ ﮐﻪ ﭘﺎﺳﭙﻮﺭﺗﺶ ﺩﺭ ﺑﯿﺶ 90 ﮐﺸﻮﺭ ﻧﯿﺎﺯ ﺑﻪ ﻭﯾﺰﺍ ﻧﺪﺍﺷﺖ؟

7. ﺁﯾﺎ ﻣﯿﺪﺍﻧﺴﺘﯿﺪ ﺍﺯ ﺳﺎﻝ 1353 ﺑﻪ ﺑﻌﺪ ﺑﯿﺶ ﺍﺯ 98ﺩﺭﺻﺪ ﻣﺮﺩﺍﻥ ﺍﯾﺮﺍﻧﯽ ﺑﺎﻻﯼ 23ﺳﺎﻝ ﺩﺍﺭﺍﯼ ﺷﻐﻠﯽ ﺍﺟﺘﻤﺎﻉ ﭘﺴﻨﺪ ﺑﺎ ﺩﺭﺁﻣﺪﯼ ﺑﺮﺍﯼ ﯾﮏ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﻣﻌﻤﻮﻟﯽ ﻭ ﺷﺎﺩ ﺑﻮﺩﻧﺪ؟

8. ﺁﯾﺎ ﻣﯿﺪﺍﻧﺴﺘﯿﺪ ﺳﺎﻝ 1356 ﺍﯾﺮﺍﻥ ﻗﺪﺭﺗﻤﻨﺪﺗﺮﯾﻦ ﻧﯿﺮﻭﯼ ﻫﻮﺍﯾﯽ ﺁﺳﯿﺎ ﻭ ﺳﻮﻣﯿﻦ ﺩﺭ ﺟﻬﺎﻥ ﺭﺍ ﺩﺍﺷﺖ؟

9. ﺁﯾﺎ ﻣﯿﺪﺍﻧﺴﺘﯿﺪ ﺳﺎﻝ 1355 ﺳﭙﻬﺒﺪ ﻧﺎﺩﺭ ﺟﻬﺎﻧﺒﺎﻧﯽ ﺑﺮﺗﺮﯾﻦ ﺧﻠﺒﺎﻥ ﺟﻨﮕﻨﺪه ﺟﻬﺎﻥ ﺷﺪ؟

10. ﺁﯾﺎ ﻣﯿﺪﺍﻧﺴﺘﯿﺪ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﺩﺭ ﺳﺎﻝ 1352 ﺑﺎ ﭘﺮﻭﺍﺯ ﺗﻨﻬﺎ ﯾﮏ ﺟﻨﮕﻨﺪه ﺑﺮ ﻓﺮﺍﺯ ﺍﺭﻭﻧﺪ ﺭﻭﺩ ﺁﺑﺎﺩﺍﻥ ﺻﺪﺍﻡ ﺭﺍ ﻭﺍﺩﺍﺭ ﺑﻪ ﺍﻣﻀﺎﯼ ﻣﻌﺎﻫﺪه ﺍﻟﺠﺰﺍﯾﺮ ﻭ ﭘﺬﯾﺮﺵ ﺗﻤﺎﻡ ﺷﺮﻭﻁ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﮐﺮد؟ "


پاسخ :

1. هیچ منبع معتبری در هیچ سالی تهران را سومین پایتخت پاکیزه ندانسته و با وجود محلات فقیر نشین و حلبی آبادها، کسب چنین مقامی ممکن نبود!

2. علاوه بر فقدان منابع، تعدد و آزادی ادیان در "هندوستان" و وجود مناطق بی بند و بار در "غرب"، مانع از اعطای عنوان آزادترین کشور در دین، مذهب و پوشش به ایران داده می شده است! آزادی مکاتب انحرافی در کشوری با ۹۸% مسلمان نیز موجب افتخار نبوده است!

3. هواپیمایی هما در سال ۵۴ دومین خط هوایی "امن" جهان شناخته شد نه "برتر"! امنیتی که به دلیل تعداد کم تر هواپیما و ساعات پرواز نسبت به سایر ایرلاین های جهان و همچنین تازه تجهیز بودن ناوگان این شرکت بود!

4. در سال های اخیر هم ایران دومین تولید کننده فولاد خام به روش احیای مستقیم در جهان و بزرگ‌ترین تولید کننده فولاد در خاورمیانه بوده است!

5. ادعای رشد اقتصادی دو رقمی و تورم یک درصد، از سال ۱۳۴۲ تا ۱۳۵۶ صحت ندارد! به عنوان مثال نرخ رشد سال ۴۲ حدود ۶% و در سال ۵۶ حدود منفی ۲% بوده و میانگین نرخ تورم در همین بازه زمانی حدود ۷% بوده است!

6. آماری از کشورهای قابل سفر بدون ویزا در قبل از انقلاب یافت نشد، اما وجود کشورهایی چون ژاپن با امکان سفر به ۱۷۴ کشور، پیشتازی ایران در آسیا را منتفی می کرد! اگرچه چنین خدماتی در ازای استعمار کشورمان امتیازی محسوب نمی شد!

7. برخلاف ادعای شایعه، بی عدالتی، بیکاری و فقر در حکومت پهلوی یکی از زمینه های انقلاب بود! بر اساس آمار بانک جهانی، ۴۶ درصد مردم ایران در سال ۱۳۵۶ زیر خط فقر بودند!

8. نیروی هوایی شاهنشاهی نه تنها برترین نیروی هوایی آسیا نبوده بلکه برای برتری بر تمام کشورهای خاورمیانه و قرارگرفتن در رده کشورهای غربی، حداقل نیازمند افزایش ۴۴۷ فروند جنگنده خود به ۵۰۰ فروند بوده است!

9. سپهبد جهانبانی افتخاراتی چون مهارت در خلبانی و تشکیل تیم آکروجت داشت، اما هیچ منبعی از او به عنوان بهترین خلبان جنگنده جهان نام نبرده و حتی پسر وی در مصاحبه ای در مورد پدرش، چنین ادعایی نکرده است!

10. برخلاف ادعای متن، پرواز یک جنگنده نه تنها باعث امضای معاهده نشد، بلکه از تجاوزات بعدی عراق نیز جلوگیری نکرد! قرارداد الجزایر پس از درگیریهای فراوان با میانجی گری رییس جمهور الجزایر منعقد شد!

11. فقدان دستاوردهای قابل دفاع، علاقمندان پهلوی را به جعل چنین متن هایی می کشاند! گوشه ای از پیشرفتها و دستاوردهای انقلاب که اغلب در رتبه های برتر جهانی طبقه بندی می شوند ، با یک جست و جو در اینترنت قابل دسترسی است ، دستاوردهایی از جمله انرژی هسته ای ، موشکی ، دفاعی ، نانو ، رادیو داروها و ... که دوست و دشمن بدان اذعان دارند.