متن شبهه یا سوال:

لطف کن مسجد که می آیی رُژت را پاک کن
مومنان با دیدنت،حالی به حالی می شوند

خواهشا چادرنمازت تیره باشد بهتر است
با گل پیراهنت،حالی به حالی می شوند

عذر می خواهم ولى شلوار با مانتو بپوش
در هواى دامنت حالى به حالى می شوند

این جماعت کاملأ آماده ى گمراهى اند
باتماشا کردنت حالى به حالى می شوند

عده اى آنقدر تعطیل اند وبى ایمان، که با
تارموى خرمنت، حالى به حالى می شوند

بوى خوش بعضها به این موضوع دامن می زند
چون که با عطر تنت حالى به حالى می شوند

هیکل خوش فرم خود را زیرچادر دفن کن
از وجود مانکنت، حالى به حالى می شوند

عده اى ایمانشان سست است، این بیچاره ها
بانظر بر گردنت حالى به حالى می شوند

مؤمنان این روزها اوضاعشان این گونه است
یک نظر با دیدنت حالى به حالى می شوند

پ ن؛ هه… حتى اگر در اعتکاف، با یاد توأم حالى به حالى می شوند


پاسخ:

1. مومن واقعی نه با رژ و گل دامن و موی خرمن حق دارد تحریک شود و نه با عطر تن و وجود مانکن و نظر بر گردن! مومن واقعی الگویی هایی را سرلوحه زندگی خود قرار می دهد که هدف های والایی را در زندگی دنبال کردند؛ الگوهایی که جمال هیچ زیبا رویی را به جمال الهی ترجیح نداند.

2. درست است که مرد مسلمان در هیچ صورتی حق نگاه حرام را ندارد، اما واگذار کردن سلامت اجتماعی و عفت عمومی به آقایان نمی تواند یک جامعه آرمانی و عفیف که تمایلات نفسانی فقط در چارچوب خانواده است را به ارمغان آورد. چنان که در جوامع غربی به هیچ عنوان شاهد عفت عمومی ایده آل و مطلوب نیستیم.

3. یکی از نویسندگان معاصر از وضعیت امنیت زنان جامعه ی انگلیسی می نویسد: داشتن روابط آزاد و بی حجابی، توأم با آرایش های هوس انگیز زنان در غرب، میل جنسی مردان را چنان برانگیخته است که اکثر نسل جوان حاضر، به بیماری های جنون جنسی مبتلا شده است. در انگلستان، رسانه ها هر روز اخبار وحشتناک حمله های وحشیانه این افراد به زنان را منتشر می کند. آمارها حاکی از آن است که زنان این کشورها به خاطر توصیه ی رادیو و تلویزیون برای حفظ جان خود، از وسائل دفاعی از قبیل اسپری های بیهوش کننده و سلاح های سرد و غیره استفاده می کنند.

4. اگر چه با توجه به تبلیغات منفی و همه جانبه غرب علیه اسلام و فرهنگ اسلامی، بسیاری از مردان و زنان غربی در ذهن خود، تصویر ترسناک و خطرناکی در ذهن خود ایجاد کرده‌اند، لکن در کنار تمام تبیلغات منفی غرب، روند گرایش و تمایل مردان به خصوص زنان غربی به اسلام و علی الخصوص به مسئله حجاب غیر قابل انکار است به شکلی که بر اساس آمار مختلف، اسلام نسبت به دیگر ادیان در غرب رو به گسترش است و بیش از 150 درصد، افزایش یافته است.

5. پوشش مطلوب برای خانم ها پوششی است که سر و گردن و زیبایی های جسمی خانم را بپوشاند. ولی انتخاب رنگ و نوع پوشش بستگی به نظر و سلیقه خود خانم ها دارد.

6. پوشاندن زیبایی های جسمی باعث نمی شود که آن زیبایی ها زیر حجاب دفن شوند؛ بلکه باعث می شود که اولا تمام جلوه گری ها و زیبایی های خانم در چارچوب خانواده باشد و بنیان خانواده استحکام پیدا کند، دوما تمام توجه جامعه از زیبایی های ظاهری خانم به سمت زیبایی های باطنی خانم سوق پیدا کند و مانند جوامع غربی تنها به عنوان کالا مورد بهره برداری قرار نگیرد. و سوما آقایون از هرگونه نگاه وسوسه آلود در خارج از چارچوب خانواده محروم شوند.


–گوشه‌ای از سخنان بازیگر و مدل آمریکایی مسلمان شده ؛

سارا بوکر: من برده مد بودم، من گروگان ظاهرم بودم.
به شما زنانی که مفاهیم زشت کلیشه‌ای علیه حجاب فروتنانه اسلامی را می‌پذیرید، می‌گویم که: شما نمی‌دانید که چه چیزی را دارید از دست می‌دهید.

7. یکی دیگر از ثمرات حجاب برای زن علاوه بر امنیت، سلامت روانی جامعه، محافظت از عواطف انسانی زن، حفظ استواری خانواده و …، گران بهاتر شدن او برای مرد و در نتیجه، به وجود آمدن عشق است که لذّت بخش ترین عواطف انسانی است. نیاز به دوست داشتن و محبوب دیگران واقع شدن؛
همچنان که «مزلو» روانشناس غربی در سلسله مراتب خود به آن اشاره کرده، یکی از نیازهای مهم هر انسان است. میزان این نیاز در زنان بیش از مردان است.

8. هدف و آرمان بشریت رسیدن به یک جامعه ایده آل است. جامعه ای که بنیان خانواده کاملا محکم و سرشار از عشق و تعهد است. شاید با رعایت حجاب از طرف همه زنان جامعه و یا با رعایت عفاف از سوی همه مردان جامعه نهایتا بتوانیم به یک جامعه خوب دست پیدا کنیم؛ اما یک جامعه ایده آل، جامعه ای است که روابط غیر اخلاقی در خارج از چارچوب خانواده به حداقل برسد و این هدف به دست نمی آید مگر اینکه همه افراد جامعه به سهم خود در حفظ عفت عمومی و سلامت اخلاقی جامعه مشارکت کنند.