متن شبهه یا سوال :

صرفا جهت یاداوری خاطرات

ﺭﻭﺯﻧﺎﻣﻪ ﮐﯿﻬﺎﻥ ۸ ﺍﺳﻔﻨﺪ ۵۷ :
ﺍﻣﺎﻡ ﺧﻤﯿﻨﯽ: ﺁﺏ ﻭ ﺑﺮﻕ ﻣﺠﺎﻧﯽ می شود

ﺭﻭﺯﻧﺎﻣﻪ ﮐﯿﻬﺎﻥ ۳ ﺑﻬﻤﻦ ۵۷ :
ﺍﻣﺎﻡ ﺧﻤﯿﻨﯽ: ﺩﺭ ﺣﮑﻮﻣﺖ ﺍﺳﻼﻣﯽ ﺩﯾﮑﺘﺎﺗﻮﺭﯼ ﻭﺟﻮﺩ ﻧﺪﺍﺭﺩ

ﺭﻭﺯﻧﺎﻣﻪ ﮐﯿﻬﺎﻥ ۱۹ ﺑﻬﻤﻦ ۵۷ :
ﺍﻣﺎﻡ ﺧﻤﯿﻨﯽ: ﺧﺎﻧﻪ ﻧﺨﺮﯾﺪ ﻫﻤﻪ ﺭﺍ ﺻﺎﺣﺐ ﺧﺎﻧﻪ ﻣﯿ ﮑﻨﯿﻢ
ﺍﻣﺎﻡ ﺧﻤﯿﻨﯽ: ﺣﻘﻮﻕ ﻣﻠﺖ ﮐﺮﺩ ﺑﻪ ﺧﻮﺩ ﺁﻧﻬﺎ ﻭﺍﮔﺬﺍﺭ ﻣﯿ ﺸﻮﺩ
ﺍﻣﺎﻡ ﺧﻤﯿﻨﯽ: ﺣﺬﻑ ﺑﻬﺮﻩ ﺑﺎﻧﮑﯽ ﻗﻄﻌﯽ ﺍﺳﺖ ﻣﺎ ﺑﻬﺮه ﺑﺎﻧﮑﯽ ﺭﺍ ﺑﺮ ﻣﯿﺪﺍﺭﯾﻢ

ﺭﻭﺯﻧﺎﻣﻪ ﮐﯿﻬﺎﻥ ۲ ﺑﻬﻤﻦ ۵۷ :
ﺍﻣﺎﻡ ﺧﻤﯿﻨﯽ: ﺭئیس ﺟﻤﻬﻮﺭ (ﺭﻫﺒﺮ) ﮐﺸﻮﺭ ﻧﺨﻮﺍﻫﻢ ﺷﺪ

ﺭﻭﺯﻧﺎﻣﻪ ﮐﯿﻬﺎﻥ ۲۶ ﺩﯼ ۵۷ :
ﺍﻣﺎﻡ ﺧﻤﯿﻨﯽ: ﻫﻤﻪ ﺍﺣﺰﺍﺏ ﺩﺭ ﺍﺑﺮﺍﺯ ﻋﻘﯿﺪه ﺁﺯﺍﺩ ﻫﺴﺘﻨﺪ
ﺍﻣﺎﻡ ﺧﻤﯿﻨﯽ: ﻣﺎﺭﮐﺴﯿﺴﺘ ﻬﺎ ﺩﺭ ﺍﺑﺮﺍﺯ ﻋﻘﯿﺪه ﺁﺯﺍﺩ ﻫﺴﺘﻨﺪ
ﺍﻣﺎﻡ ﺧﻤﯿﻨﯽ: ﻣﺎ ﺯﻧﺪﺍﻥ ﺳﯿﺎﺳﯽ ﻧﺨﻮﺍﻫﯿﻢ ﺳﺎﺧﺖ

ﺭﻭﺯﻧﺎﻣﻪ ﮐﯿﻬﺎﻥ ۷ ﺑﻬﻤﻦ ۵۷ :
ﺍﻣﺎﻡ ﺧﻤﯿﻨﯽ: ﻣﻦ ﭘﻮﻝ ﻧﻔﺖ ﺭﺍ ﺳﺮ ﺳﻔﺮه ﻣﺮﺩﻡ می آﻭﺭﻡ
ﺍﻣﺎﻡ ﺧﻤﯿﻨﯽ: ﺗﻤﺎﻡ ﺧﺎﻧﻮﺍﺭﻫﺎ ﺑﺎﯾﺪ ﺣﻘﻮﻗﯽ ﺑﻪ ﺍﺳﻢ ﺣﻖ ﻧﻔﺖ ﻣﺎﻫﯿﺎﻧﻪ ﺩﺭﯾﺎﻓﺖ ﮐﻨﻨﺪ

ﺭﻭﺯﻧﺎﻣﻪ ﮐﯿﻬﺎﻥ ۹ ﺑﻬﻤﻦ ۵۷ :
ﺍﻣﺎﻡ ﺧﻤﯿﻨﯽ: ﺭﻭﺣﺎﻧﯿﻮﻥ ﻧﺒﺎﯾﺪ ﺩﺭ ﺳﯿﺎﺳﺖ ﺩﺧﺎﻟﺖ ﮐﻨﻨﺪ
ﺍﻣﺎﻡ ﺧﻤﯿﻨﯽ: ﻣﺎ ﺳﯿﺎﺳﺖ ﺭﺍ ﺑﺮﺍﯼ ﺍﻫﻞ ﺳﯿﺎﺳﺖ ﺭﻫﺎ می کنیم

ﺭﻭﺯﻧﺎﻣﻪ ﮐﯿﻬﺎﻥ ۹ ﺩﯼ ۵۸ :
ﺍﻣﺎﻡ ﺧﻤﯿﻨﯽ: ﺭﻭﺣﺎﻧﯿﻮﻥ ﻧﺒﺎﯾﺪ ﺭییس ﺟﻤﻬﻮﺭ ﺷﻮﻧﺪ



پاسخ :

در ابتدا باید بیان کرد متاسفانه این شبهه مانند شبهات فراوان دیگر در فضای مجازی علاوه بر آنکه صحبت ها و بیانات امام را تقطیع شده بیان کرده، با ایجاد یک شبهه طولانی مطالب کذبی را هم به امام خمینی (ره) نسبت داده است که به آنها اشاره می گردد.

ﺁﺏ ﻭ ﺑﺮﻕ ﻣﺠﺎﻧﯽ ﻣﯿ ﺸﻮﺩ؛

اولین بار که از آب و برق مجانی در ایران سخن گفته شد توسط سخنگوی دولت بازرگان، عباس امیر انتظام بود!
حضرت امام (ره) جهت اصلاح وعده دولت، سخنرانی می کنند تا مردم انقلاب را صرفا در بهبود معیشت نبینند و آرمان های انقلاب در آباد کردن دنیا و مخصوصا آخرتشان را بهتر درک نمایند.
تاکید ایشان در ارائه این خدمات به اقشار محروم جامعه و نه تمامی اقشار بوده است.
در سال‌های اول بعد از پیروزی انقلاب، آب و برق تا سطح معینی برای خانواده‌های کم‌مصرف و کم‌ درآمد واقعاً مجانی بود. برخی به خاطر دارند که مصرف آب و برق تا حد معینی رایگان بود.
علی رغم روندی که برای تحقق این هدف در نظر گرفته شده بود، متاسفانه تحرکات گروهک ها، جنگ تحمیلی، تحریم های اقتصادی، کاهش فروش نفت و مسایلی از این دست مانع از آن شد.

جمله «در حکومت اسلامی دیکتاتوری وجود ندارد» اگرچه در بیانات ایشان موجود نیست، اما اساس باور و عملکرد حضرت امام (ره) بوده است.

برگزاری اولین انتخابات و رفراندوم کمتر از 2 ماه از پیروزی انقلاب، ایجاد نظام مردم سالاری دینی، مجلس، انتخابات مختلف و … موید این امر است.

«روحانیون نباید در سیاست دخالت کنند»

این مطلب نقل قول ایشان از دشمنان و حکومت شاه است نه از طرف خودشان!

یک وقت صحبت می‎کردند که این ارتش طاغوتی است و مال رژیم سابق است و اینها قابل اینکه لشکر اسلام باشند، قابل این نیستند و اینها باید اصلش منحل بشود. خوب، در مقابلش صحبت شد که نه، نباید منحل بشود. اینها نمی‎خواستند ارتش را منحل کنند. اینها می ‎خواستند که یک قوّه بزرگی، که می ‎تواند کار انجام بدهد، او را از دست بگیرند و کنارش بگذارند. بعدش بیایند سراغ روحانیین، که روحانیین نباید اصلاً دخالت بکنند در امور سیاسی. بعد بیایند سراغ دولت و مردم و این ها که آن قوا را از آنها گرفتند و این قوّه روحانی را هم از آنها گرفتند و مردم را جدا کردند از ارتش، و مردم را جدا کردند از روحانیت، به حساب آنها برسند.


همه احزاب در ابراز عقیده آزاد هستند

این جمله شرطی نیز دارد که نویسنده با شیطنت آن را حذف نموده است:
«احزاب آزادند که مخالفت با ما یا با هر چیزی بکنند، مادامی که اقداماتشان مضر به کشور نباشد.»


مارکسیست ها در ابراز عقیده آزادند

ادامه جمله :
ما حتی برای سرنگون کردن شاه با مارکسیست ها همکاری نخواهیم کرد. ما با طرز تلقی آنان مخالفیم. ما می ‎دانیم آنها از پشت به ما خنجر زده‎اند و اگر روزی به قدرت برسند، رژیمی دیکتاتوری برقرار خواهند کرد و این مخالف روح اسلام است. اما در جامعه‎ای که ما به فکر استقرار آن هستیم، مارکسیست ها در بیان مطالب خود آزاد خواهند بود؛ زیرا ما اطمینان داریم که اسلام دربردارنده پاسخ به نیازهای مردم است. هر کس آزاد است که اظهار عقیده کند و برای توطئه کردن آزاد نیست.


همان گونه که مارکسیست ها در 3 سال اول انقلاب در ابراز عقیده خود آزاد بودند اما پس از اخلال در امنیت و حرکت های مسلحانه با آنان برخورد شد.

ﺍﻣﺎﻡ ﺧﻤﯿﻨﯽ: ﺭﻭﺣﺎﻧﯿﻮﻥ ﻧﺒﺎﯾﺪ ﺭییس ﺟﻤﻬﻮﺭ ﺷﻮﻧﺪ.

این مطلب نیز دروغ و با سوء برداشت سعی در القاء یک مطلب نادرست در ذهن مخاطب دارد؛
پیش از انقلاب من خیال‎ می ‎کردم وقتی انقلاب پیروز شد افراد صالحی هستند که کارها را طبق اسلام عمل کنند، لذا بارها گفتم روحانیون‎ می‎ روند کارهای خودشان را انجام‎ می‎دهند. بعد دیدم خیر، اکثر آنها افراد ناصالحی بودند و دیدم حرفی که زده ‎ام درست نبوده است، آمدم صریحاً اعلام کردم من اشتباه کرده‎ام. امروز می ‎گویم مادام که احکام اسلام پیاده نشده است و افراد صالحی نداشتیم تا طبق اسلام عمل کنند، علما باید مشغول به کارهایشان باشند. این شأنی برای علما نیست که ریاست جمهوری و یا پست دیگری را داشته باشند. چون وظیفه است به این کارها می‎پردازند.

با جستجوى انجام شده، سایر جملات موجود در متن شبهه در 22 جلد صحیفه نور یافت نشد و این سخنان صرفا به حضرت امام، منتسب شده و کذب مى باشد.